Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym

Ätet ssri-problem med maten.

Jag äter ssri sedan 6 månader. Mår mycket bättre psykiskt men har problem med maten.
    Får inte i mig något vettigt alls. Bara godis och kakor. Är bara sugen på sött medans det växer i munnen av mat. Mår verkligen illa av mat.
    Har gått ner 6 kg pga detta.
    jag blir ju även trött då jag inte får i mig nåt vettigt.
    Fler som haft samma problem?

• Svar på tråden Ätet ssri-problem med maten.
  • mamma2kids

samma här.äter mat frukost vid 16.00 haha
    sen blirman ju yr pga det då.sockeranfall och skit.riktigt jobbigt.

• Anonym (jag med)

Jag med... äter hellre lösviktsgodis och choklad och dricker saft än jag äter mat... Och jag har bara ätit SSRI i 3veckor...

• Anonym

Idag har jag ätit en halv marabo chokladkaka. En påse godis. 2 havrekakor och 1/9 dels ostfralla.
    Känner mig borta i huvudet och kan inte plugga som jag borde. Men bara tanken på mat får mig att må illa.

varför blir det såhär konstigt av ssri?

• Anonym

Man var visst inte ensam iallafall

Svårast är det vid middagen på kvällen då man ska få barnen att äta men man själv bara petar och sen står och smygäter kakor...

• Anonym (jag med)
    Anonym skrev 2009-09-29 14:47:49 följande:
    Idag har jag ätit en halv marabo chokladkaka. En påse godis. 2 havrekakor och 1/9 dels ostfralla. Känner mig borta i huvudet och kan inte plugga som jag borde. Men bara tanken på mat får mig att må illa. varför blir det såhär konstigt av ssri?
    Oj inge bra ur närings synpunkt...
    Men jag har hört att man blir ju mer sugen/hungrig när man äter SSRI... MEn varför de e så vet jag inte... Och sen e jag inte säker om de stämmer heller..
  • Anonym (jag med)
    Anonym skrev 2009-09-29 14:50:00 följande:
    Man var visst inte ensam iallafall Svårast är det vid middagen på kvällen då man ska få barnen att äta men man själv bara petar och sen står och smygäter kakor...
    Mitt sötsug blir värst på eftermiddagen/kvällen/natten... Så jag får i mig iaf frukost och lunch... Men sen e de polly och mörk lindt choklad som gäller...
  • Anonym

Nej ingen bra kost alls.

Ja sugen på sött slisk är jag hela tiden men är aldrig hungrig. Kan höra magen kurra men känner ingen hunger.
    Jag tycker dessutom det blir värre. Ibörjan åt jag lite mat men nu är det jättesvårt. Funderar på att drick nurilett eller liknande för att få i mig näring.

• Anonym

Samma för mig. Lukten av mat får mig smått illamående. Är aldrig sugen på något. Har bara ätit SSRI i ca två veckor hittills.
    För några år sen åt jag samma medicin, men då blev det inte såhär, jag åt som vanligt vad jag kan minnas, men gick ändå ner 5 kg.

Svar på tråden Ätet ssri-problem med maten.