• Svar på tråden Någon som testat värmande glidmedel?
  • 1up

Inte den, men Play Heat som finns att köpa på de flesta Apotek. Jag är nöjd - den kommer i praktisk pumpflaska (inget flask- eller tubkladd), den är dryg, den glider BRA och den ger en skönt värmande känsla.

Känslan av värme blir mer intensiv beroende på hur man använder glidmedlet. Vi använder det ibland vid massage av t ex nacke och rygg, och knådar man på blir det riktigt varmt och gott. Den upplevs också som mycket varm om den kommer i kontakt med en mycket kärlrik slemhinna, som den man har i analen... Mitt tips är att testa den på egen hand först, då det kan bli lite väl överraskande om någon annan börjar smörja med den där.

Vill poängtera att Play Tingle, med kylande effekt, INTE ska användas vid anal stimuli. Det står iofs på flaskorna vad de lämpar sig för, men jag tycker det är värt att nämna.

• Anonym (Undrar)
    1up skrev 2009-09-29 14:57:37 följande:
    Inte den, men Play Heat som finns att köpa på de flesta Apotek. Jag är nöjd - den kommer i praktisk pumpflaska (inget flask- eller tubkladd), den är dryg, den glider BRA och den ger en skönt värmande känsla. Känslan av värme blir mer intensiv beroende på hur man använder glidmedlet. Vi använder det ibland vid massage av t ex nacke och rygg, och knådar man på blir det riktigt varmt och gott. Den upplevs också som mycket varm om den kommer i kontakt med en mycket kärlrik slemhinna, som den man har i analen... Mitt tips är att testa den på egen hand först, då det kan bli lite väl överraskande om någon annan börjar smörja med den där. Vill poängtera att Play Tingle, med kylande effekt, INTE ska användas vid anal stimuli. Det står iofs på flaskorna vad de lämpar sig för, men jag tycker det är värt att nämna.
    Tack för tipset. Den kanske man skulle testa. Jag är ute efter något som kan få igång mig lite så att jag blir mer på. Behöver något som gör mig mer kåt helt enkelt. Kollade även på Tingle, men den doftar mint så det går bort både för sambon och mig, tyvärr. Hittade även Play O som verkade intressant men den skulle visst inte användas av gravida så den går ju också bort, iallafall för stunden.
  • Anonym (Jupp)

Jag tycket den bara fungerade om man "blötte" ner glidmedlet med lite vatten, annars så blev det bara kladd. Värmen var sisådär, men jag märkte inte så mycket av det då det blev varmt nog ändå :)

• 1up

TS: Min lust är väldigt stresskänslig, så jag behöver oftast ha haft lite tid på mig att gå att tänka på något snusk jag vill ägna mig åt ett tag innan jag (eller vi) gör något åt det. Att jag får "värma upp" lite på egen hand gör också en väldigt stor skillnad för både min kåthet och min njutning. Det kan ju vara svårt att få ihop så det alltid funkar, men.. det är nog bra om man har koll på hur man funkar och vad som krävs för att man ska nå sin absoluta "kåttopp", om du hajjar.

Om Play Heat kan användas av gravida ska jag dock låta vara osagt, det har jag inte kollat.

• Anonym (Undrar)

Anonym (Jupp) skrev 2009-09-29 16:30:57 följande:

Jag tycket den bara fungerade om man "blötte" ner glidmedlet med lite vatten, annars så blev det bara kladd. Värmen var sisådär, men jag märkte inte så mycket av det då det blev varmt nog ändå :)
    Ok, kan vara bra att ha i åtanke.
  • Anonym (Undrar)
    1up skrev 2009-09-29 16:52:46 följande:
    TS: Min lust är väldigt stresskänslig, så jag behöver oftast ha haft lite tid på mig att gå att tänka på något snusk jag vill ägna mig åt ett tag innan jag (eller vi) gör något åt det. Att jag får "värma upp" lite på egen hand gör också en väldigt stor skillnad för både min kåthet och min njutning. Det kan ju vara svårt att få ihop så det alltid funkar, men.. det är nog bra om man har koll på hur man funkar och vad som krävs för att man ska nå sin absoluta "kåttopp", om du hajjar. Om Play Heat kan användas av gravida ska jag dock låta vara osagt, det har jag inte kollat.
    Normalt sett brukar jag inte vara "svårövertalad", men nu sen jag blev gravid är inte lusten vad den brukar. Förra graviditeten var jag nästan överkåt. Tänk så olika det kan vara.

Det stog inget om att Play Heat INTE skulle användas av gravida iaf. Det stod det på Play O och ett par andra produkter jag kollade på. Får fråga dem på apoteket.
  • Anonym (Sexologen)

Om du har torra slemhinnor ska du undvika värmande glidmedel. Det gör dig ännu torrare och du kan bli irriterad.

Satsa på andra saker istället för att få igång sexlivet. Testa värmande massageolja som smakar. Då tar du kanske en liten liten klick. Lägger det på tex bröstvårtan - när du blåser blir det varmt, hett och så kan du slicka.
    Finns olika smaker ;) Dock ska dessa inte användas i underlivet. Kan dock användas på mannens pung, ollon m.m. ;)

• Anonym (Undrar)

Anonym (Sexologen) skrev 2009-09-29 21:56:20 följande:

Om du har torra slemhinnor ska du undvika värmande glidmedel. Det gör dig ännu torrare och du kan bli irriterad. Satsa på andra saker istället för att få igång sexlivet. Testa värmande massageolja som smakar. Då tar du kanske en liten liten klick. Lägger det på tex bröstvårtan - när du blåser blir det varmt, hett och så kan du slicka. Finns olika smaker ;) Dock ska dessa inte användas i underlivet. Kan dock användas på mannens pung, ollon m.m. ;)
    Kan vara bra att veta, har inte torra slemhinnor just nu, men de lär väl bli det efter förlossningen...

Problemet är ju att när man kommit så långt som att kläderna åkt av så är jag helt med i matchen. Jag behöver något som retar igång mig, får mig kåt och sugen på att förföra min sambo. Tänkte att om jag smorde in lite värmande glidmedel i klitorisområdet så kanske det skulle hjälpa till. Min sambo är inte lika på nu när jag är gravid så jag måste ju ta saken i egna händer. Han har dock sagt att han vill ha sex men vill inte pressa mig eftersom han vet att jag inte har någon vidare lust just nu.
  • Anonym (Sexologen)

Anonym (Undrar) skrev 2009-09-29 22:09:26 följande:

Anonym (Sexologen) skrev 2009-09-29 21:56:20 följande: Kan vara bra att veta, har inte torra slemhinnor just nu, men de lär väl bli det efter förlossningen... Problemet är ju att när man kommit så långt som att kläderna åkt av så är jag helt med i matchen. Jag behöver något som retar igång mig, får mig kåt och sugen på att förföra min sambo. Tänkte att om jag smorde in lite värmande glidmedel i klitorisområdet så kanske det skulle hjälpa till. Min sambo är inte lika på nu när jag är gravid så jag måste ju ta saken i egna händer. Han har dock sagt att han vill ha sex men vill inte pressa mig eftersom han vet att jag inte har någon vidare lust just nu.
    Det finns specielle krämer för just klitoris för att komma i gång lite ;)
    Gå in på www.calore .se och klicka dig vidare in på -> afrodisika - > Lusthöjande. Där finns lite olika spännande saker. Krämer eller sprayer för klitoris. Osv ;)

Ett tips är att läsa sexnoveller, funkar alltid för mig =) Det är roligt att läsa högt tillsammans för sin partner =) Finns gratis att läsa på nätet.
  • Anonym (Undrar)

Anonym (Sexologen) skrev 2009-09-29 22:28:18 följande:

Anonym (Undrar) skrev 2009-09-29 22:09:26 följande: Det finns specielle krämer för just klitoris för att komma i gång lite ;) Gå in på www.calore .se och klicka dig vidare in på -> afrodisika - > Lusthöjande. Där finns lite olika spännande saker. Krämer eller sprayer för klitoris. Osv ;) Ett tips är att läsa sexnoveller, funkar alltid för mig =) Det är roligt att läsa högt tillsammans för sin partner =) Finns gratis att läsa på nätet.
    Tack för tipset, ska genast gå in och kolla. Har hittat ett par sprayer, men de skulle man inte använda som gravid eller ammande, tyvärr. Hoppas det finns nåt bra på "din" site.
  • Anonym (Sexologen)

Anonym (Undrar) skrev 2009-09-29 22:35:04 följande:

Anonym (Sexologen) skrev 2009-09-29 22:28:18 följande: Tack för tipset, ska genast gå in och kolla. Har hittat ett par sprayer, men de skulle man inte använda som gravid eller ammande, tyvärr. Hoppas det finns nåt bra på "din" site.
    Ahh.. Jag håller tummarna,
Svar på tråden Någon som testat värmande glidmedel?