• Gaby5

Knappt någon mage i v23

Är det någon mer än jag som knappt har någon mage fast ni är runt v23? Jag är förstagångsföderska och har bara en liten rundning på magen som knappt syns då jag har kläder på mig.

Antar att barnet ligger mer inåt? Folk runtomkring mig blir förvånade när de hör att jag är så långt gången.

På UL såg allt bra ut och hjärtljud och allt är bra, så jag är inte orolig på så vis, känner mig bara lite förvånad att inte magen är större då jag är normalbygd.

• Svar på tråden Knappt någon mage i v23
  • Tillfreds

Kände samma grej för 2-3 v sen. Tyckte inte att det syntes nåt men sen helt plötsligt en dag i duschen såg jag inte mina egna fötter längre... :) Det gick sjukt fort alltså. Från inget till mycket! Lycka till!

• Kampis

i mitt galleri har jag en bild på hur jag såg ut i v 26, om du jämför med v 18 bilden så syns det typ ingen skillnad, såg ut så även innan graviditeten! har fortfarnade en liten smidig mage 6 dagar till BF, men tyckte det var jobbigt att det inte syntes nåt förrän typ v 32-34 för såna som inte visste. Nu tycker jag däremot att det är otroligt skönt att fortfarande utan problem kunna ta på strumpor , knyta skor osv, och jag ser fortfarande mina tår ;)

• Aalexandra

Väntar mitt andra barn och det är först den senaste veckan (kanske 2) som magen riktigt exploderat i storlek (är nu i v27)Har en bild i galleriet på min v 23 mage, inte alls särskillt stor.
    Men allt sg bra ut på rul, fina hjärtljud på besöket vid mvc, sf måttet låg på mittenkurvan o nu vid könsul såg allt också fint ut sen efter allt det kom magen

• Idis83

Jag är också i vecka 23 och tycker själv att jag har jätte stor mage.
    Det är det dock inte så många andra som gör utan de flesta blir förvånade över att jag ska ha så "snart" som i Januari.
    Skulle vara glad om jag inte blir så väldigt mycket större då vågen redan visar att jag gått upp 10kg. Men som synes så har man ju lite olika uppfattningar eftersom min sambo inte allls tycker att jag har så mycket till mage (däremot rumpan tycker han har blivit stooor...).

• Gaby5

Tack snälla ni för inläggen!

Känner mig lugnad när jag har sett era magblilder. Får väl bara inse att alla graviditeter är olika och syns olika mycket.

Tillfreds: Det skulle inte förvåna mig om jag får så jag tiger om ett par veckor bara för att jag tjatar om magen ;)

Sundsvallstjej: Jag skulle gärna vilja tro att det beror på mina magmuskler efter all träning på Friskis och Svettis, men i mitt fall är jag tveksam, hehe.

Kampis och Alexandra: Vore ju helt klart inget annat än en fördel att ha så smidiga magar som ni har.

Har ni fått många kommentarer för era små magar? På mitt jobb har de blivit mäkta förvånade och höjt på ett och annat ögonbryn när de har hört att jag ska ha barn i januari. Min mamma trodde väl först att jag inte åt ordentligt.

• Kampis

jag har fått höra många kommentarer, ja.
    Hade en bekant som senast för en månad sen gissade på att jag ska i december

• Gaby5
    Idis83 skrev 2009-09-29 16:25:53 följande:
    Jag är också i vecka 23 och tycker själv att jag har jätte stor mage.Det är det dock inte så många andra som gör utan de flesta blir förvånade över att jag ska ha så "snart" som i Januari. Skulle vara glad om jag inte blir så väldigt mycket större då vågen redan visar att jag gått upp 10kg. Men som synes så har man ju lite olika uppfattningar eftersom min sambo inte allls tycker att jag har så mycket till mage (däremot rumpan tycker han har blivit stooor...).
    Såg inte ditt inlägg förrän nu.
    Åh, vad jag känner igen mig i dig vad gäller förvåningen över den lilla magen.
    Jag har bara gått upp nåt kilo, men det rasar säkert iväg rätt som det är. Mådde väldigt illa fram till 16:e veckan.
    Nu är jag som i himmelriket, mår prima :)
Svar på tråden Knappt någon mage i v23