• tru

vart kan man arbetsträna

är det någon som har förslag på arbetsplats där man kan arbetsträna där de inte är allt för tunga lyft eller rörligt arbete med omväxlande sitta och stå eller gå. men inte allt för mycket att röra sig då jag redan nu går på värktabletter för att orka med.

• Svar på tråden vart kan man arbetsträna
  • Mrs Winter
    bzzzz skrev 2009-09-29 19:40:50 följande:
    är det någon som har förslag på arbetsplats där man kan arbetsträna där de inte är allt för tunga lyft eller rörligt arbete med omväxlande sitta och stå eller gå. men inte allt för mycket att röra sig då jag redan nu går på värktabletter för att orka med.
    Arbetsträning är väl något som din nuvarande arb givare samt FK får komma överrens om?
  • Majsansarne

Håller med ovanstående. Du måste främst kolla inom ditt yrke, sedan är det bra om du själv funderar ut en plan, så du har bra förslag till arbetsgivaren. Är du lärare, kanske du inte ska arbeta med de allra minsta barnen på förskolan, där det är mycket fysiska insatser. Är du sjuksköterska kanske inte ambulansen är så bra osv. Vrid och vänd på ditt eget yrke. Tänk possitivt: Hur skulle du kunna komma tillbaka? Vad kan du bidra med? Och hur ska du göra för att komma dit?
    Lycka till!

• tru

Ja alltså det som ska ordna praktiken tyckte att jag inte skulle arbetsträna inom mitt yrke, antagligen finns det någon baktanke att de är svårt att ordna fram praktik. OCh dessutom skulle jag fundera vart jag ville vara? Fast jag ser de positivt för då får jag erfarenhet från två ställen vilket underlättar senare när jag ska ut i arbetslivet. Kanske inte att ha bytt de är inte positivt men att ha erfarenhet från två ställen så att jag kan söka två olika saker.

• tru

jag har inget direkt yrke jag har en magisterexamen i statsvetenskap. MIn dröm var att forska men tror det är lite svårt att arbetsträna som doktorand.

Svar på tråden vart kan man arbetsträna