• Anonym

Blod från slidan när jag bajsat?? Känsliga slemhinnor?

Jag har blött vid några tillfällen under min graviditet och märker att det hänger nog ihop med att jag är oerhört hård i magen. Varje gång jag försökt bajsa så har det nämligen kommit blod från slidan.. Är detta vanligt? Har det med känsliga slemhinnor att göra? Vad ska jag göra åt saken??

• Svar på tråden Blod från slidan när jag bajsat?? Känsliga slemhinnor?
  • Anonym

undrar också, så puffar lite !

• Anonym

Har det hänt dig också anonym?

• Åskan

Så hade jag med. Det tog ett tag innan jag märkte sambandet. (Jag var inte ens speicellt hård i magen. Men du kan väl äta mkt fibrer o dricka massa vatten så kanske du blir lösare i magen. Kiwi e också bra el katrinplommon). Gick över efter ett par veckor. En kompis började blöda om hon bar tunga kassar från affären. Har m känsliga slemmhinnor att göra.

• Anonym

Aha, skönt att höra!
    Ska jag kontakta barnmorskan?

Åskan skrev 2009-09-29 21:01:13 följande:
    Så hade jag med. Det tog ett tag innan jag märkte sambandet. (Jag var inte ens speicellt hård i magen. Men du kan väl äta mkt fibrer o dricka massa vatten så kanske du blir lösare i magen. Kiwi e också bra el katrinplommon). Gick över efter ett par veckor. En kompis började blöda om hon bar tunga kassar från affären. Har m känsliga slemmhinnor att göra.
  • Åskan

Det tror jag inte du behöver göra. Inget farligt. (Det var faktiskt tack vare fl som jag blev lugnad, för jag läste precis om en tjej som också hade som jag. detta var typ 4 år sen=)

• Åskan

Alltså jag läste om det precis när jag hade så. Inte precis nu alltås. Jaja, du fattar. Hade inte så med mitt andra barn, bara första.

• Anonym

Aha, jag tycker annars folket på fl kan stirra upp en också!
    När ska jag kontakta bm eller kk?

• Åskan

Om du fortsätter blöda o det ökar? Men för mig blödde det några timmar efter att jag gjort nr 2. Sen avtog det. Sen blev det lika igen nästa gång jag gjorde det. Detta var i v.8 så jag var ju jättehispig. Sen såg jag, av en slump, på fl att nån beskrev preics detta. Då blev vjag lugn o förstod sambandet.

När jag ringde kk så sa det bara att det enda jag kunde göra var att vänta o se. Men jag trodde ju att det var missfall o så är väl int fallet nu? När jag blivit lugn o märkt att de thände ihop så ringde jag inget mer, för det gick över efter några veckor ändå.

• Åskan

Tror inte du kan göra annat än typ bli lösare i magen? Men är du orolig så ring o hör, de kanske har några andra tips.

• Anonym

Jag är jätteorolig för missfall också, tills jag också insåg att det troligen hänger ihop med bajs/blödning.

Så jag ska bara avvakta så länge det bara blöder i samband med toalettbesök och inte ökar i styrka?

• Anonym

Jag brukar alltid vara lös i magen, så därför vet jag inte hur man gör för att bli det.. Har nämligen ibs vilket gör att jag i vanliga fall springer på toa stup i kvarten och aldrig är hård i magen..

Åskan skrev 2009-09-29 21:08:51 följande:
    Tror inte du kan göra annat än typ bli lösare i magen? Men är du orolig så ring o hör, de kanske har några andra tips.
  • Åskan

Men det är ju vanligt att man blirh ård närman är gravid. Tarmrörelserna minskar. Ät katrinplommon, kiwi o drick massa vatten! Jag köpte frukt o fiber på apoteket o drack massa vatten till. då blev det fart=) Messmör e också bra

• Åskan
    Anonym skrev 2009-09-29 21:09:37 följande:
    Jag är jätteorolig för missfall också, tills jag också insåg att det troligen hänger ihop med bajs/blödning. Så jag ska bara avvakta så länge det bara blöder i samband med toalettbesök och inte ökar i styrka?
    Ja det tycker jag.
Svar på tråden Blod från slidan när jag bajsat?? Känsliga slemhinnor?