• Quenta Silmarillion

Jag bara MÅSTE ha en Dry Martini!!!

Kan känna smaken i munnen, dreglar nästan!! Finns det NÅNTING som är alkoholfritt och ens kommer i närheten av samma smak?
    Självklart tänker jag inte gå och hälla i mig en drink oavsett hur starkt mitt sug blir, bebisen är ju då så oerhört mycket viktigare än mitt smaksinne, så nåt sådant behöver ni inte oroa er över att jag ska göra!
    Men om ni vet nåt likvärdigt...

• Svar på tråden Jag bara MÅSTE ha en Dry Martini!!!
  • oOoJOYoOo

Tyvärr så vet jag inget likvärdigt som liknar martini. Men fråga på systemet! Dom kanske har något bra förslag

• Smülschen

Asså... just dry martini är nog ganska svårt att efterlikna i en alkoholfri variant... Du blir nog bara besviken i vilket fall som helst. Jag är supersugen på gin och tonic, så jag dricker tonic så att det sprutar ur öronen...

• Monster

Hejsan, det finns ett gin extrakt som smakar nästan som äkta vara. Idkar den alltid ibland då jag saknar gt:n som mest.

Monstermor

• Quenta Silmarillion

Synd, man får väl stå ut ändå på nåt sätt...

• Holmen

Sugen på Dry Martini?

Huva...drick ett glas vatten eller läsk...å fantisera om att det är din favvo-drick eller liknande...bra att du inte tänker dricka det...

Lycka till!

/E

• Shandra

Inget bra tips på dry martini. Men jag har en blender och gör alkoholfria frosen drinkar. Massa frukt och is. Gott.

• Glad i hågen

Men vilken tur att det finns nånting som vi ännu icke gravida kan gotta oss med medan era magar växer Jag är också ett martini-fan.

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med ett alkoholfritt alternativt. Ska väl vara päronsoda och nåt som ger det där lite småbittra, kanske tonic water eller nåt... Nu gissar jag bara vilt, har ingen aning om ifall det är drickbart Men försöka duger ju.

Har du kollat bland essenser? Det kanske finns nån som du kan blanda med läsk istället för sprit?

Skål på dig!

• Luna74

Hmmm, hör visserligen inte hit men min BM rekommendrade mig att dricka Tonic mot kramp i vaderna för att Kininet kan motverka detta....

• Petra72

Hej,
    Det hör ju egentligen inte hit.
    Jag kan ha missuppfattat det hela, men det verkar blandas ihop det här med Martini och Dry Martini. Så i brist på annat kan jag väl reda ut lite begrepp här.

Men en Dry Martini är en gindrink (go sådan)
    och Martini är en Vermouth (oxå go sådan)
    Två skilda saker alltså.

• Tess76

Detta hittade jag på nätet:

En ?Dry Martini? är en klassisk välkomstdryck och så här gör vi den utan alkohol:

Alkoholfri ?Dry Martini?
    5 cl tonic
    1 cl limesaft
    Dekoration: oliver

• Petra72

Perfekt, nu får jag oxå en drink innan middagen imorgon.
    Tack för den Tess.

• Solen2

Varför inte prova alkoholfritt vitt vin? Smakar lika torrt som dry martini. Finns på systemet o köpa.
    Jag är inte alls sugen på alkohol, inte ett dugg, men förstår dig precis.

Svar på tråden Jag bara MÅSTE ha en Dry Martini!!!