• Anonym (aj)

Sår efter sex

I lördags hade jag sex för första gången på flera månader (jippie ) men nu har jag ont!

Eftersom att både jag och killen gillar lite hårdare tag så blev det ganska.. ja, hårt.
    Vi var fulla och allt gick jättebra.
    Tills dagen efter, jag är öm och blöder litegrann.
    Detta är förmodligen för att jag inte var tillräckligt våt, och eftersom att vi var fulla så märkte jag inget under sexet.

Det är ett väldigt ytligt sår som sitter längst "ner" mot mellanväggen, detta har hänt en gång förut, men det sved inte lika mycket.

Nu till frågan då, hur gör jag för att lindra svedan?
    Och hur lång tid tar det innan det läker?

Det är lite bättre nu än vad det var i söndags.
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Sår efter sex
  • Anonym (aj)

Jag klarar mig utan, detta beror bara på att vi var fulla.

Men frågorna jag ville ha svar på är hur man gör för att lidra problemet som redan finns, och ca. hur lång tid det kan ta för att läka?

(Är tacksam för svaret dock, det händer allt för ofta att jag inte får några alls )

• AnnelieTyresö

Dactakort kan du smörja med :)

• Anonym (aj)
    AnnelieTyresö skrev 2009-09-30 02:35:42 följande:
    Dactakort kan du smörja med :)
    Vart köper man detta då?
  • SaraMaria

Jag har vart med om detta ett par gånger, fåt sprickor i huden, av ren friktion eller för vi har slintit till.
    Tips: smörj dig med olivolja!

Har fått rådet av barnmorska och det är väldigt bra. billigt, man har det hemma, det är milt och lugnar. Tvätta inte så mycket med vatten och ha inte sex på några dagar. det går över. olja in dig!
    mandelolja m.m funkar också.

• Anonym

Hej!

har också fått sprickor ibland, som svider och går över efter ett par dagar. Man får ta en paus och låt läka. Tror att jag provade med Xylocain som är en smärtlindrande salva på apoteket (receptfritt). Men är osäker om den sved mer eller hjälpte... sorry så jag vågar inte rekommendera den men vet att jag provade den. Smorde iaf in med Apotekets Intimtvätt olja så jag aldrig var "torr" det var lite behagligare.

• AnnelieTyresö

Dactakorten har lite kortison i sig så den är klådstillande, vilket kan vara skönt.

• Anonym (aj)

Tackar för svaren, det gick över av sig själv.
    Men igår var det samma visa igen (det är konstigt vad obetänksam man kan bli av öl )
    Men denna gången är det inte så illa, bara lite öm, men jag ska nog testa olivolja i alla fall

Kan det fungera med babyolja?

• AnnelieTyresö

Olivoljan är bättre än barnoljan.

• Anonym (aj)
    AnnelieTyresö skrev 2009-10-05 02:52:24 följande:
    Olivoljan är bättre än barnoljan.
    Okej, tack.
Svar på tråden Sår efter sex