Sminka ärr?
Jag har ärrvävnad i delar av ansiktet (stora som femkronor) pga eksem och jag undrar om ni har något tips för hur jag ska kunna få en jämn grund?
Foundation:en fastnar ju inte där (oavsett vilken sort jag använder)
Jag har ärrvävnad i delar av ansiktet (stora som femkronor) pga eksem och jag undrar om ni har något tips för hur jag ska kunna få en jämn grund?
Foundation:en fastnar ju inte där (oavsett vilken sort jag använder)
TS har du först bli av med eksemen först. låter inte som bra kombination foundation & eksem. mm, beror på. vill du dölja eller bli av med ärret? jag skulle först bli kvitt med ärret innan jag sminkar mig, jämn hud får man ju inte av smink(det är bara tillfälligt)?!
tyvärr så är tror jag nog att det enda sättet är att slipa huden
Eksemen kommer och går och när de gått har huden blivit ytterligare lite ärrigare. Jag vet (alltför väl) att det inte går att få det att se jämnt o snyggt ut under tiden som jag har eksem men efteråt måste det gå (ska gå!)
Ärrvävnad beter sig ju inte lika dant som vanlig hud så det är svårt att få till en snygg sminkning (dvs jämn med foundation)
Att inte använda foundation känns som en omöjlighet eftersom den i övrigt jämnar till min gropiga hud (hade stora problem med acne i tonåren)
Slipa tror jag inte jag kan göra då jag har en tendens till att utveckla ärrvävnad mycket lätt.
Bortsett slipning finns det verkligen metoder som tar bort ärr? Bildar det inte bara nya ärr?