• pingel

Fick en Harry Boy, fattar inte

Hej! Jag fick en Harry Boy i ett erbjudande från en affär jag handlat i. Jag har aldrig spelat och sitter nu här och tittar på en liten lapp med en massa siffror som jag ärligt talat inte fattar så mycket av. Kan någon tala om för mig hur man ska läsa den?

Överst står spec för datum (idag) och några andra koder, och sedan kommer 6 rader med tre kolumner. I den vänstraste står det numrering från 1-6. Vad är det? Längst till höger, under rubriken #, står ett antal siffror. Vad står de för? Och däremellan finns femton platser varav vissa är ifyllda. Någon har bara ett nummer, t ex 10, medan en annan rad har 4 siffror ifyllda.

Alltså, jag förstår ju att det på något sätt anger att jag håller på att häst nr X ska placera sig som nr X i lopp nr X, men vilket är vad? Hjälp

• Svar på tråden Fick en Harry Boy, fattar inte
  • Hannah76

1-6 är loppen. De vågrätta siffrorna efter varje "lopp-siffra" är de hästar som är speade på i det loppet.

• bustösen

nr 1-6 längst till vänster är loppen, numren till höger om tex ettan är hästarnas nummer i lopp 1. Längst upp på lappen står travbanan och vilket datum loppet är

• pingel

Tack för era svar! Så om det står så här på första raden:
    #
    1 _ _ _ 4 _ _ _ _ 9_ _ _ _ _ _ 2
    så betyder det att jag håller på att häst 4 eller 9 kommer på plats 2 i loppet, eller?

Alltså ursäkta, jag känner mig helkorkad

• pingel

Förtydligande: "#" står ovanför 2:an längst till höger.
    1 tillhör första kolumnen, 2:an den tredje. Man ser inte mellanrummen här.

• Hannah76

Är det en vanlig Harry Boy?

Iså fall så håller du på alla hästarna i varje rad, att de ska vinna.

Är det dagens dubble eller vad är det?

• pingel

Alltså, jag vet faktiskt inte. Fick den som sagt igår när jag handlade. Men jag tror det är en vanlig Harry Boy.

• pingel

Ahaaaaa! Men nu tror jag att jag fattar en grej i alla fall. Tvåan i den sista kolumnen visar bara hur många hästar som är valda, i mitt exempel ovan alltså två stycken. Det stämmer med de övriga raderna.

• bustösen
    pingel skrev 2009-09-30 09:33:39 följande:
    Tack för era svar! Så om det står så här på första raden: # 1 _ _ _ 4 _ _ _ _ 9_ _ _ _ _ _ 2 så betyder det att jag håller på att häst 4 eller 9 kommer på plats 2 i loppet, eller? Alltså ursäkta, jag känner mig helkorkad
    nej siffran längst till höger visar hur många hästar du har i loppet, alltså du håller på häst fyra och nio :) hästnumren står alltid i ordning, så om du har häst 2, 5, 7 i lopp 3 så står det
    # _ 2_ _ 5_ 7______ 3
  • bustösen

och om ngn häst som du har på din harry är struken, så finns det en chans att du får in en reserv också, den hittar man i spelbutiken, så när datumet varit så lämna in lappen för rättning för säkerhetsskull :)

• bustösen

det borde vara en v64 eftersom det är 6 lopp, då ska man ha minst 4 rätt för att få vinst

• bustösen

på raden längst upp så står det Tex 30SEP09 (det är ju datumet) sedan är det mellanrum och där står det V5, V64 eller V75, om det är dagens dubbel står det DD,

sedan kommer en rad med alla hästnummer 123456789101112 osv

sedan kommer loppen
    1
    2
    3
    4
    5
    6

med hästnumren i vågrätt ordning, längst till höger står hur många hästar du  har i loppet, och de ska vinna de du har, det räcker inte att de kommer tvåa

under rad 6 står en rad med hur mkt pengar lappen kostar sedan står en del kontrollsiffror också.

• pingel

Tack igen! Ja, det står V64 på den uppe till höger och nu tror jag att jag begriper faktiskt. Då är det väl bara att hålla ögonen öppna efter ikväll då och se om det blir något extra tillskott i kassan

Svar på tråden Fick en Harry Boy, fattar inte