• Ofir1

Hur tvätta Nutte? (Stort och bollrunt gosedjur)

Hur vågar vi tvätta Nutte och Nutte? De är ett par stora och bollrunda gosedjur på ungefär 40x50 cm, små utstickande ben, nos, öron och lång svans. Inga knappar.

Tvättråd: Handtvätt (ingen kemtvätt, strykning eller torktummling)

Vågar jag tvätta dem i maskinens handtvätt programm?
    Kommer de tork i mitten om de blir blöta rätt igenom?
    Vågar jag centrifugera dem?

• Svar på tråden Hur tvätta Nutte? (Stort och bollrunt gosedjur)
  • barn09

ska du verkligen tvätta barnets gosedjur?

• Ofir1
    Första natten i vanlig säng. Troligtvis en ren tillfällighet, men de ligger precis som de gjorde i magen.
    Så här ser de ut. De till höger alltså:)
  • Ofir1

Jag har tvättat dem förut men görsökte mig på någon typ av yttvätt som visserligen resulterade i regelrätt tvätt.

• CatrinPlommon

Här hemma tvättar jag alla gosedjur i maskinen på 40 grader och slänger sen in dom i torktumlaren, dom blir som nya!
    Vi har tre hundar så det är ett måste. Har aldrig varit något som blivit förstört.

• barn09

jag skulle nog köra tvättmaskinens handtvätt program och sen ställa de i ett torkskåp eller dylikt

• barn09
    Ofir1 skrev 2009-09-30 09:48:51 följande:
    söt bild föresten..de ligger gulligt dina flickor
  • Ofir1
    barn09 skrev 2009-09-30 09:48:27 följande:
    ska du verkligen tvätta barnets gosedjur?
    Men jag blev lite nyfiken.. varför skulle man inte tvätta gosedjur?
  • Ewa30

min kusins barn har sådana. de är tvättade på fintvätt program. blev lite tufsiga i pälsen bara annars gick det bra. vet inte riktigt hur hon gjorde men jag skulle rekommendera en tvättpåse eller att lägga i ett lakan ex och sedan torka långsamt. tar ju ett tag innan torr oavsett men vet att när mamma tvättade min favvobjörn och sedan torktumlade honom blev han sig aldrig lik. var jätteledsen.
    lycka till!

• CatrinPlommon
    Ofir1 skrev 2009-09-30 09:48:51 följande:
    en sån där tigerrandig har vi hemma den har jag tvättat ett par ggr redan, det var absolut ingen fara! 40grader och torktumling efteråt. lycka till!
Svar på tråden Hur tvätta Nutte? (Stort och bollrunt gosedjur)