• ninan

Bo på Ekerö?

Hej! Frågade på allmänna rubriker, men det kanske är smartare här hos föräldrarna? jag undrar om någon vet hur det är att bo på Ekerö med barn? Hur funkar barnomsorgen? Skolor? Vill veta!!

• Svar på tråden Bo på Ekerö?
  • linda8404

Hej!
    Jag bor på Färingsö med två barn på 3 0 5 år. Min son har jag har hos mig då jag jobbar som dagbarnvårdare. Dottern började nu på förskola inför sex-års. Jag är själv uppvuxen här och trivs jättebra!
    Tycker det funkar bra med förskola o skolan är jättebra!
    Vi är 3 st dagbarnvårdare här ute där vi bor (färentuna), sen finns det ju flera förskolor och dagbarnvårdare och skolor i t.ex skå o stenhamra som ligger närmare ekerö.
    Funderar på att flytta eller?

• MarleneJ

Hej!

Jag bor på Ekerö, nära centrum. Här är det toppen att bo med barn. Nära natur och vatten plus ett centrum där det finns det viktigaste.

Barnomsorgen är bra, många dagis. Bra information finns på www.ekero.se. Det finns både kommunala och privata alternativ. Öppna förskolan är också bra.

Min 2 pojkar (1och 3 år) går på Birkaskolans förskola (Montessori föräldrakooperativ) och vi trivs jättebra.

Välkommen till Ekerö! Hör av dig om du vill veta mer.

/Marlene

• ninan

Tack för er information! Jag har varit mycket på Ekerö då min häst bodde där i många år, nu har jag liksom tappat kontakten med ön. Ja, vi tittade på ett hus som för oss låg så himla bra, nära alla bussar och centrum. Underbar trädgård! Men jag tackade nej igår, vi kunde bara inte bestämma oss om ekerö är rätt för oss, snacka om beslutsångest! Vi funderar vidare, vi kanske kommer på att det är bra för oss ändå! Här är länken till huset om ni vill kolla?
    www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/514127

• Nike

Bor på Ekerö med en 1,5-åring & en 5-åring. Tycker det är kanon!
    Har bara bra erfarenheter från förskolor, och har inte hört något negativt om någon förskola.

• melicia
    Nike skrev 2009-10-04 00:34:34 följande:
    Bor på Ekerö med en 1,5-åring & en 5-åring. Tycker det är kanon! Har bara bra erfarenheter från förskolor, och har inte hört något negativt om någon förskola.
    Du ska ej bo här. Det är så skräpigt överallt och folk är så lata speciellt de som bor på adelsö och munsö. De orkar inte ens åka till ÅVC stationen så de slänger skräpet i skogen istället..... Det betyde ratt ekerö borde ha en till ÅVC men de har de ej råd med!
Svar på tråden Bo på Ekerö?