• Gräddis

Hur jobbigt ar det att lasa en text utan prickar over å, ä och ö?

Har helt plotsligt fatt en hel del kommenterar om att "jag borde skaffa ett svenskt tangentbord" eller "andra installningarna till ett svenskt tangentbord". Tydligen tycker manga att det ar jattejobbigt att lasa vad jag skriver utan prickar over de tre sista bokstaverna i alfabetet.

Vad ar er uppfattning?

Sitter pa jobbet i England och FL-ar sa tyvarr kan jag inte be om ett svenskt tangentbord (chefen hade nog undrat vad jag skulle med det till ) och att andra installningarna hela tiden hinner jag inte med.

Borde jag halla mig ifran FL for att undvika att reta upp folk?

• Svar på tråden Hur jobbigt ar det att lasa en text utan prickar over å, ä och ö?
  • Mrs Winter

Inte sjutton reter du upp mig med att skriva med engelskt angentbord.Frågan är väl vad chefen tycker om hela
    idén öht?

• Gräddis

Mrs Winter skrev 2009-09-30 12:39:06 följande:

Inte sjutton reter du upp mig med att skriva med engelskt angentbord.Frågan är väl vad chefen tycker om helaidén öht?
    Nja, det hor inte hit
  • Stårschan

Du ska absolut vara kvar! Hellre vettiga inlägg utan prickar men med skiljetecken och versaler på rätt plats, än fjortisslanginlägg MED prickar.

Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • siamusen

Inte störande alls. Har ett franskt tangentbord och lyckades hitta å ä ö men ibland orkar jag inte.

Speciellt inte å.

• Cornellia

Det ÄR jobbigt att läsa, men det retar mig inte, om det blir för jobbigt så slutar jag bara att läsa.

• Gräddis
    Stårschan skrev 2009-09-30 12:40:01 följande:
    Du ska absolut vara kvar! Hellre vettiga inlägg utan prickar men med skiljetecken och versaler på rätt plats, än fjortisslanginlägg MED prickar.
  • Martinis84

Klart du ska vara kvar!
    Jag upplever det INTE jobbigt att läsa dina inlägg.
    Har ju läste dom ett x antal gånger... ;)

• Gräddis

Tack for kommentarer - skont att hora att jag inte retar upp alla iaf Jag kan anvanda en sifferkombination for att fa å, ä och ö men det ar lite smajobbigt sa jag anvander det bara nar jag tycker att ett ord jag skriver ser lite konstigt eller fult ut, sasom horas for att höras

• Gräddis
    Martinis84 skrev 2009-09-30 12:43:14 följande:
    Klart du ska vara kvar!Jag upplever det INTE jobbigt att läsa dina inlägg.Har ju läste dom ett x antal gånger... ;)
    Tack vannen
  • siamusen
    Gräddeline skrev 2009-09-30 12:43:32 följande:
    Tack for kommentarer - skont att hora att jag inte retar upp alla iaf Jag kan anvanda en sifferkombination for att fa å, ä och ö men det ar lite smajobbigt sa jag anvander det bara nar jag tycker att ett ord jag skriver ser lite konstigt eller fult ut, sasom horas for att höras
    Har du inte ¨-tecknet pa ditt tangentbord?

Jag behöver bara sifferkombon för å.
  • Gräddis
    siamusen skrev 2009-09-30 12:45:12 följande:
    Har du inte ¨-tecknet pa ditt tangentbord?Jag behöver bara sifferkombon för å.
    nej jag har inte det...
  • Elli47

Jag tycker inte det är besvärligt alls! Vill man så kan man ju använda aa för å, ae för ä och oe för ö, fast det är nog kanske fler som inte skulle begripa det?

• etc

Om man kör US-international så kan man få å genom att använda kombon Ctrl+Alt+w.

Fast jag tycker inte att det är jobbigt att läsa utan prickar så länge språket är korrekt och det är det ju i ditt fall. Börjar man blanda in förkortningar och stavfel kan det bli jobbigt.

• etc

Jag har alltså:
    Keyboard: United States-International
    Language: English (United-States)

• Ain

Jag tycker inte det är sa jobbigt, men a andra sidan sa sitter jag ocksa i Frankrike, sa jag är van att läsa mina och andra svenskars texter utan vissa bokstäver Ibland ställer jag om till svenskt tangentbord, det är egentligen inte sa jobbigt, har ett snabbval i listen längst ned. Men jag har aldrig fatt nagra sura kommentarer, sa jag ids inte alltid...

• Gräddis

Okej sa summan av kardemumman blir att jag fortsatter skriva som jag gor och sa far folk valja sjalva om de vill lasa eller ignorera Tack for alla kommentarer.

Svar på tråden Hur jobbigt ar det att lasa en text utan prickar over å, ä och ö?