Vad ska man använda för tvål till underlivet?
Ja som rubriken lyder - vad ska man använda för tvål till underlivet egentligen?
Ja som rubriken lyder - vad ska man använda för tvål till underlivet egentligen?
jag har en från apoteket som jag tror heter Lactacyd intim. jag använder den bara ibland, man ska inte tvätta för mycket där.
jag kör med barnolja ibland, annars tvättar jag bara med vatten och den e fräschare än pålänge faktiskt! :)
lactacyd e nog bra annars, snällt för huden o så
jag använder ACOs intim olja eller tvätt till det...jättebra saker som är anpassade just för underlivet :) finns på apoteket :)
Har inte vart så här fräch på länge och jag kör nu mer bara med vatten, och barnolja när jag har mens, har testat ACO intim serie och lactacyd men tycker nu när jag bara använt vatten senaste 2 månaderna känt mig mycket frächare och luktar "gott"
tvättar mellan läpparna där nere endast med vatten, förutom en gång i veckan då jag har liiite intimtvål Aco där mellan. Och jag har inga som helst besvär av flytningar eller lukt. Enligt min gyn så ska man som max använda mild intimtvål där nere och endast som jag gör- ngn gång per vecka.
Det är ju en känslig balans där nere så tvättar man så rubbar man ju den= MER flytningar = mer grejsimojs= mer tvålanvändande.
Man ska bara tvätta med vatten!
Annars blir det omvänd effekt. Alltså, luktar man illa tvättar ofta med tvål så blir du att lukta ännu mer illa. Man förstör ph-värdet har jag för mig. (inte helt insatt)
Men barnolja som nån sa kan nog funka. :)
Om man nu nödvändigtvis måste använda någonting.
Eller Lactacyd (stavning?).
Jag tycker man blir mer svettig och ofräsch därnere när man är gravid, har börjat använda RFSUs nya märke på apoteket, den tycker jag har en fräsch doft, brukar använda den när jag duschar.
Jag använder apotekets intimtvål ibland men oftast bara vatten. Intimtvålen är oparfymerad och anpassad för underlivet.
Jag använder vanlig duschkräm oftast. Det har jag gjort hela livet. Sedan köper jag intimtvål någon gång ibland när jag känner för det. Aldrig haft någon obalans av något slag vad jag märkt av iaf..
Ska testa att bara ta vatten där nere och intimtvål ibland.
Men gör ni samma i rumpan? Alltså där känns det ju extra trevligt med en ordntlig tvål (jag använder Palmoliv till hela underlivet)
Ursäkta mina privata frågor här !
Använder Doves hårdtvål varje dag, funkar finfint. Inga problem med flytningar eller dylikt. Använder det även "baktill" varje dag.
Att bara tvätta med vatten tycker jag är ofräscht, all smuts försvinner inte med bara vatten. Det märker man ju t ex om man tvättar av händerna utan tvål, inte all skit som försvinner då. Man behöver ett "rengöringsmedel" som löser upp smutsen tillsammans med varmt vatten.
Jag använder apotekets intimolja eller intimtvål efter rekommendationer från BM.
Lactacyd ska man nog akta sig för att använda. Jag använde den förr. En gång för ca 5-6 år sedan när jag hade fått en jobbig svampinfektion som vägrade ge med sig ( trots två behandlingar med svampmedel) ringde jag till barnmorskan och hon sade att man absolut inte ska använda lactacyd och att den är rena boven för underlivet. Hon rekommenderade då apotekets intimolja så jag började tvätta med den istället och vips så försvann svampinfektionen. Jag har även efter detta hört från fler håll att man inte ska använda lactacyd, att den kan ställa till det rejält därnere... så efter detta kör jag bara med apotekets intimolja eller intimtvål. Har aldrig fått svamp igen.
Jag tvättar med bara vatten. För att lukta gott där nere tar jag lite parfym högt upp på insidan av låren Påverkar inget pH på det viset.
Vatten, vatten och endast vatten :o). Man kan även använda lite barnolja eller tvättkräm men så lite som möjligt. Har man problem med lukt ska man kolla över vad man äter eller om man har någon obalans i ph.
RSFUs tvål för underlivet dissar jag totalt! Likaså deras "cool" after shave efter intimrakning. TOTAL DISS! Det bränner och svider!
Jag använder som så många andra i tråden aco intimolja alt aco intimtvål. jag tycker att jag måste använda medel annars får jag problem. spec efter sex måste jag tvätta med något mer än vatten för att inte få "problem"
HAr nu börjat använda bara vatten ibland och så har jag köpt ACO intimtvål som jag använder. FUngerar faktiskt bra!!!
Min baktanke har ju lite varit oralsex....alltså jag menar om man inte använder lukttvål...hur luktar man då där. Men som sagt ännu verkar det fungera bra (och dock inte haft oralsex ännu så jag vet inte vad mannen säger )