• BlommanFörDagen

Vilket tv-spel? Playstation, Wii...???

Hej!
    Vår pojk blir 4 år till jul, och vi vill gärna köpa ett tv-spel till honom. Han börjar bli intresserad eftersom dom har dator på dagis med spel i.

Nu till en början får det bli pedagogiska spel, men vi vill gärna kunna ha något som fungerar i flera år eftersom det är en ganska dyr investering.

Vad är era erfarenheter, vad har ni för spelmöjligheter hemma och motivera gärna!

Kram!

• Svar på tråden Vilket tv-spel? Playstation, Wii...???
  • Turboplingen

Vi har wii, xbox 360 och playstation 2..
    Jag tror nog wii skulle vara roligt!
    Då rör man sig själv i spelen också istället för att bara sitta ner.

• 242

min sambo som jobbar som butikschef i tv-spelsbutik, säger att de blir svårt att hitta något anpassat för 4åring. fråga i butik!!

wii har oftast inte spel på svenska,finns fåtal.

dator är bästa tipset,med kallekunskap etc..men fortfarand eär 4år ganska ungt.

men din son kanske är mkt "före" och redan förstår tekniska saker,då kan wii kanske vara lätt för honom att förstå tots språket.

finns en hel del spel till ps2,och den är inte särkilt dyr idag.men som sagt.fråga i butiken,vad det egentligen finns för spel.

Ja,jag har dyslexi..
  • Cocarola

Vi valde Wii för rörelsefaktorns skull och för att det finns många barnspel till Wii. Att det inte finns så många på svenska spelar inte så stor roll upptäckte vi.

Första favoriten för sonen, som var 3,5 när vi fick spelet, var Wii Sports, särskilt bowling. Ett enkelt sätt att lära sig hantera handkontrollen. Efter det lärde han sig Super Mario Kart, som fortfarande är bästa favvisen, men han gillar också Guitar Hero, Råttatouille, Surf's Up och ett logikspel som heter Big Brain Academy.
    Wii Fit är också kul för hela familjen, vi åker backhoppning, går på lina och rockar rockring tillsammans hela familjen!

• Rödtott