• Anonym (lina)

psykolog på nätet?

var kan man hitta en psykolog på nätet som man kan maila med bara utan att behöva träffas? jag är bättre på att skriva än prata,så för mig vore det bästa att få skriva..
    har hört att man ska kunna maila med psykolog/kurator utan att träffas. 0ch att det ska finnas någon som är gratis.
    har googlat,men inte hittat någon.
    snälla hjälp mig!

• Svar på tråden psykolog på nätet?
  • Anonym (KS)

Karolinska sjukhuset har KBT via datorn vid t.ex depression. Kanske värt att kolla upp? 

• BettanB

Vid Linköpings universitet finns en professor (Gerhard Andersson) som forskar mycket kring KBT via internet; skulle kunna tänka mig att det ofta finns olika studier i gång där som kan vara intressanta att kanske delta i. Värt att kolla upp i varje fall.

Länkarna ovan i tråden skulle jag då rakt inte använda; humbug! I den första står inte en rad om vem det är som bedriver "terapin" och vad denne har för EV utbildning. På sida nummer två verkar de inte vara alltför nogräknade med vem de anställer ("coacher" bla)... Knappast tillförlitligt.

Kolla annars här:
    www.psykologiguiden.se/www/pages/

Kanske att det finns någon som kan vara dig behjälplig.

I BettanMansion är sorgen randig.
  • Anonym (Emma)
    fiafia1234567 skrev 2016-06-16 09:21:17 följande:

Varför tror du att någon psykolog skulle vilja arbeta gratis?

De arbetar inte gratis utan får pengar från landstinget. Jag betalade inte en krona då jag gick till min psykolog.
  • Anonym (Maria Ljung)

Jag har sett en del facebook reklam på senaste tiden för mindler.se/ har även en bekant som provat detta och verkar fungera bra, man får träffa en psykolog via videosamtal och det kostar bara 100 kronor.

• Ocdkille
    Anonym (Emma) skrev 2016-06-17 23:46:43 följande:
    De arbetar inte gratis utan får pengar från landstinget. Jag betalade inte en krona då jag gick till min psykolog.
    Helt gratis är det inte även med landstinget. Kostar 200:- besöket tills man kommer upp till helkostnadsskyddet då är det gratis ett tag.
Svar på tråden psykolog på nätet?