• Anonym (Sasha)

Blev du gravid efter 5-12 månader? Se hit!

Hej!

Nu har jag och min man försökt få barn i snart fem månader och jag är lite rädd att det betyder att det nu är stor risk att vi ska få vänta flera år Det verkar som att majoriteten här på FL blir gravida inom 4 månader eller måste kämpa längre. Vi har sex varannan dag genom hela cykeln.

Finns det någon som kan ge mig lite hopp??? Någon som blev gravid efter 5-12 månader som hade sex regelbundet hela tiden???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-30 15:08
    Ni som blev gravida efter 5-12 försök, kan ni säga om ni försökte aktivt eller inte alla de månaderna? Vi har prickat in varenda äggglossning!

• Svar på tråden Blev du gravid efter 5-12 månader? Se hit!
  • längtar och väntar

Genomsnittet innan man blir gravid ligger kring 7 månader, men för många tar det upp till ett år!

• Anonym (Sasha)

längtar och väntar skrev 2009-09-30 15:01:12 följande:

Genomsnittet innan man blir gravid ligger kring 7 månader, men för många tar det upp till ett år!
    Fast jag har hört att det genomsnittet ligger så för att det är ett genomsnitt mellan de som blir gravida inom 4 månader och de som det tar flera år för? Då blir det ju sju månader :/
  • Anonym (snart klar)

Tog oss ett halv år innan plusset kom.
    Om ni inte plussat inom ett år, då är det dags att söka hjälp. (om ni inte har någon annan bakomliggande orsak)

Lycka till!

• Pernillaa

Säger som en del andra att genomsnitts tiden det tar för att bli gravid ligger på ca 7månader. Tror jag det var iaf :).
    Jag blev gravid efter 5-6månader men den graviditeten ledde till ett mf. Blev gravid direkt efter det så tills jag blev gravid i en graviditet som varat så tog det ca 8månader.

Det kommer när det är dags :) Behöver inte alls ta många år innan det tar sig. Jag tror att man inte ska fokusera för mycket på det då jag tror att kroppen låser sig då.

• längtar och väntar

Fast det är normalt att det tar upp till ett år innan man blir gravid!

Anonym (Sasha) skrev 2009-09-30 15:02:14 följande:

längtar och väntar skrev 2009-09-30 15:01:12 följande: Fast jag har hört att det genomsnittet ligger så för att det är ett genomsnitt mellan de som blir gravida inom 4 månader och de som det tar flera år för? Då blir det ju sju månader :/
  • Anonym (Sasha)

Ni som plussat, forsokte ni aktivt i alla manader fram tills plusset? Alltsa fanns det nagon chans att ni missat äl?

• Anonym

Jag är gravid just nu och vi blev väl gravida på tredje försöket. Då försökte vi aktivt.

Anonym (Sasha) skrev 2009-09-30 15:03:51 följande:

Ni som plussat, forsokte ni aktivt i alla manader fram tills plusset? Alltsa fanns det nagon chans att ni missat äl?
  • Pernillaa

Anonym (Sasha) skrev 2009-09-30 15:03:51 följande:

Nej jag kan inte säga att vi försökte aktivt. Vi sa att blir det så blir det och det blev det :)
  • Anonym (Sasha)
    Nej jag kan inte säga att vi försökte aktivt. Vi sa att blir det så blir det och det blev det :)
    Okej...känns lite segt för vi har prickat in varenda ägglossning. Så det borde ju tagit sig tycker man.
  • Pepsikatten

För oss tog det sig på 10e försöket. Innan det hade vi kört utan skydd ett par-3 månader bara...
    Jag använde äl-stickor de sista 5 gångerna för jag ville veta när jag var fertil och inte tjata på gubben om sex hela tiden!
    Blir så tråkigt i längden då!

Att ni kör varannan dag genom hela cykeln tycker jag verkar dumt. Bättre att köra varannan dag kring äl och sen bara när ni känner för det

Svar på tråden Blev du gravid efter 5-12 månader? Se hit!