KOnstiga saker, hjälp
Det har hänt lite konstiga saker här hemma. TIlls i natt, saker man ändå kan slå bort. Högt ljud från ovanvåningen, kollar och barnet sover djupt. Men jag kan ju ha inbillat mig att det kom från ovanvåningen.
Toadörren låste sig av sig själv från insidan en gång. Men å andra sidan är det låset lite konstigt.
När jag skulle sova för några nätter sedan så lät det ett "tickande" ljud ungefär som om någon slog lätt med en sladd eller liknande i vår sänggavel av metall. men det kanske blåste. Det har hänt 2 gånger.
Men i natt hände det en annan sak......
Min man var inte hemma, ofta är han faktiskt inte det nrä det händer. I varje fall, när jag skulle somna, ca 22tiden, så börjar plötsligt en av barnens leksaker att spela från nedanvåningen. Jag tänkte att den kanske låg klämd, så att det kom emot knappen, fast vågade ändå inte gå ner och se efter.
När jag sen var på toa mitt i natten, vet ej tid, så hände det igen. Den spelade från lekrummet.
På morgonen kände jag att jag ville kolla hur leksaken låg. Men den låg inte klämd någonstans, den låg helt platt och fint. Men det värsta var att den var avstängd. Hur förklarar man bort det??
Allt började med att sonen såg "en farbror" en gång när han var ca 2 år, dvs ca 5 år sen. Sen har det inte varit något. Det jag skriver om ovan har varit under ca 1 år. Det har eskalerat på sistone.
HUr blir man av med detta? Jag läste någonstans om vit salvia. Vad innebär det.