• Henom

Loreal Casting Creme Gloss - använder du det?

1. Är du isåfall nöjd?
    2. Vilken färg använder du, och vilken grundfärg har du egentligen på ditt hår?
    3. Täcker den gråa hår?
    4. Håller det länge?
    5. Hur ofta tvättar du håret?
    6. Sliter det på håret?

20 frågor.

• Svar på tråden Loreal Casting Creme Gloss - använder du det?
  • Choklad och Nötter

Har använt en gång för ca 2 år sedan.

1. Nej, inte till 100%.
    2. Min grundfärg är mellanblond. Jag använde dark brown.
    3. Vet inte, har inte grått hår. Bör stå på deras hemsida.
    4. Ja, det höll väldigt länge måste jag säga. Känns inte som om den tvättades ur helt. Tror jag har lite kvar i håret, beror på i vilket ljus jag tittar.
    5. Varannan dag.
    6. Nej, den slet inte alls på mitt hår. Håret fick extrem glans.

• Choklad och Nötter

Glömde tillägga men färgen blev mycket mörkare än jag förväntat mig, nästan svart.

• Storm07

Jag använder alltid den.

1. Är du isåfall nöjd?
    Ja, jag är nöjd, enkel applicering, luktar gott och håret känns glansigt.

2. Vilken färg använder du, och vilken grundfärg har du egentligen på ditt hår?
    Jag är mellanblond naturligt, använder färgen ljusblond. Jag vill inte bli mörkare i håret utan bara täcka de första grå håren och få en gyllene glans.

3. Täcker den gråa hår?
    på mig täcker den inte 100%, men det beror nog på att jag väljer en så ljus färg. När jag tidigare använt mörkare färgen har den täckt allt.

4. Håller det länge?
    Jag tycker att det håller jättebra, jag ser en svag utväxt efter ett par månader.

5. Hur ofta tvättar du håret?
    Varannan dag.

6. Sliter det på håret?
    Jag upplever att det inte slits alls.

• Henom

Tack för era svar, skitbra!

Fler som har erfarenhet på ämnet tro?

• Helena 82

Choklad och Nötter skrev 2009-10-01 04:43:12 följande:

Glömde tillägga men färgen blev mycket mörkare än jag förväntat mig, nästan svart.
    Hade slingor i håret som hade varit chokladbruna men hade övergått till morotsfärg så jag la i en färg som hette chokladbrun, men jag blev fan nästan svart i håret!! Supermörkt blev de...
  • Henom

Helena 82 skrev 2009-10-03 21:11:28 följande:

Choklad och Nötter skrev 2009-10-01 04:43:12 följande: Hade slingor i håret som hade varit chokladbruna men hade övergått till morotsfärg så jag la i en färg som hette chokladbrun, men jag blev fan nästan svart i håret!! Supermörkt blev de...
    Ja, många säger att färgerna blir mkt mörkare än förväntat. Kanske bäst att ta ljusbrun om man ska prova sig på det.
  • Choklad och Nötter

Japp, jag kommer inte göra om samma misstag igen. Kommer heller inte använda Creme gloss något mera då den inte tvättas ur helt. Föredrar förgångaren som bara heter Loreal Casting.

Svar på tråden Loreal Casting Creme Gloss - använder du det?