• desiderata

Muntligt avtal bindande?

Hej! En kompis till mig har fått problem. Hon har ett fast jobb som mellanchef och bytte region. Hennes chef lovade henne att hon skulle få tillbaka sitt gamla jobb om hon inte trivdes på den nya regionen.
    Nu har det gått en månad. Hom är säker på att hon vill tillbaka, trivs inte alls där hon hamnade. MEN henne chef igonerar det muntliga avtalet och säger bara till henne att hon är taskig mot sin ersättare om hon tar tillbaka sitt gamla jobb.
    VAD GÖRA?
    Är muntliga avtal bindande på nåt sätt????
    Är ju svårt att bevisa men chefen bör väl komma ihåg vad hon lovade.

• Svar på tråden Muntligt avtal bindande?
  • E l l a

Muntlig avtal är precis lika bindande som skriftliga, men problemet ligger ju i bevisningen... Det är svårt ( kanske ibland omöjligt) att bevisa att det som är sagt är sagt...

• Fiaflopp

Japp muntligt är lika bindande som skriftligt,det kan t.om polisen bekräfta!

• desiderata

Ingen som varit med om nåt liknande och kan berätta hur det gick? Jag tycker det är så fult gjort - manipulera/lura en anställd att ta jobb på annan plats och sedan stänga dörren. Just nu vill hon säga upp sig (vad annars göra?).

• mamsimams

Tråkigt, men som sagt, hur bevisa?
    själv blev jag lovad fast, hade vik,
    men sen fick jag inte det ändå.
    men vad gör man? vet att jag då skulle haft tjänsten, men det var ju bara mig chefen sagt det till, o spela insamtal det är olagligt....
    har nu ett annat jobb som tur är.

• Gisse the one and only

Krukset ligger i om hon skrivit på ett nyt avtal eller inte för den nya tjänsten??

Svar på tråden Muntligt avtal bindande?