• Frk Svår

Hur vet jag att UGGsen är äkta?

Är i planerna att beställa ett par UGGs från Internet men vet inte riktigt varifrån. På vissa sidor har skorna ingen märkning på hälen tex. Hur vet jag att skorna är äkta? Och ja, det spelar roll för mig. Någon som har tips på sidor, helst från EU-länder så man slipper tullavgifter.

Hittade denna: www.uggmvp.com/ men har inte fått svar på min fråga jag mailade dem om huruvida de fraktade från GB eller inte :-/ Någon som vet?

• Svar på tråden Hur vet jag att UGGsen är äkta?
  • CityMami

Jag har flera par (GIVETVIS äkta) UGG:s, har beställt dem från Brandos.se.
    Seriös och välkänd sida, dessutom med snabb leveranstid.

• Frk Svår
    CityMami skrev 2009-09-30 21:35:57 följande:
    Jag har flera par (GIVETVIS äkta) UGG:s, har beställt dem från Brandos.se. Seriös och välkänd sida, dessutom med snabb leveranstid.
    Det var liiite stor prisskillnad mellan de utländska sajter jag hittat och Brandos bara...
  • CloudBerry the 1st

Ja köpte UGGs från en australiensk webshop förra året och fick hem fejk i dålig kvalité som inte ens såg ut som på bilden de hade på hemsidan. Ellos för 199 var i bättre kvalité och då är ändå de ganska dåliga.

Kollade sidan och det där är inga äkta uggs, de har ju inte ens ett UGGs märke vilket alla äkta har, sedan så finns det fejk även där.

• Frk Svår

Nu när du säger det så syns inget märke, det såg jag faktiskt inte innan och då har jag ändå kollat in en hel del sidor

Köpte ju ett par kopior på Ellos och de är ju helkassa, jag vill ha stabila, mjuka, fluffiga skor. Inga kopior

• CloudBerry the 1st
    Frk Svår skrev 2009-10-09 16:36:38 följande:
    Nu när du säger det så syns inget märke, det såg jag faktiskt inte innan och då har jag ändå kollat in en hel del sidor Köpte ju ett par kopior på Ellos och de är ju helkassa, jag vill ha stabila, mjuka, fluffiga skor. Inga kopior
    Jag köpte inte de vanliga "uggsen" från ellos utan de med utvändig pälskant. De är mycket skönare än de andra.
  • CloudBerry the 1st
    mormor 1965 skrev 2009-10-10 07:43:36 följande:
    Har beställt från www.uggbootsuggstopsale.com.au/ugg.aspxmen är faktiskt osäker på om de är orginal eller ej. Men bra pris/kvalitet.Och beställningen funkade bra, kom inom 2 veckor.
    De är fejk.

Såhär står det längst ner på sidan som bekräftar det:

UGG and UGG BOOTS are generic terms in Australia describing the kind of sheepskin boots we sell
    All sheepskin boots we sell are made in Australia from the finest quality real Australian sheepskin
    We are not affiliated with Deckers Outdoor Corporation and their 'Ugg Australia' brand and do not sell their products

Orginal- Uggsen tillverkas av Deckers Outdoor Corporation och ingen annan. Så nu vet ni det
  • Frk Svår

Tack Antingen får jag beställa från den officiella sidan (vilket blir lika dyrt om inte dyrare än Brandos.se) eller från Brandos.se. Ska bara spara lite pengar först

• Gnap

Jag köpte mina kopior på eurosko förra året, tror jag gav runt 500kr för dom. Nu äger jag ju inga äkta så jag kan inte jämföra men jag tycker att dom har varit super och dom ser bra mycket bättre ut än kopiorna från typ ellos och skopunkten.

Svar på tråden Hur vet jag att UGGsen är äkta?