Kronisk trötthet mm. Vad kan det vara? *lååångt*
Hjälp mig snälla! Den som orkar...
Jag har varit kroniskt super trött nu så länge jag kan minnas... börjar gå mig på nerverna totalt nu, eftersom jag sover men ändå kan vakna upp på morgonen och ha ont i huvudet och vara super trött resten av dagen. Sover oftast 7-8 timmar men det gör ingen skillnad om jag sover 5-6 timmar eller 9-10.
Är yr, och allmänt svag i kroppen... har huvudvärk i pricip jämt och i perioder äter jag alvedon till frukost mer eller mindre eftersom jag får huvudvärk.
Ibland får jag värre huvudvärk i form av migrän. Har ofta ont i leder, muskler och inuti skelettet känns det som... känner mig ofta "varm" i musklerna... kan ha problem med synen, och då menar jag att jag kan se att saker rör sig fast de inte gör det egentligen, synen kan bli grumlig och oklar.. känns som att jag nästan somnar fast jag är vaken på något sätt.
Är ofta kall och frusen, och ibland känner jag mig febrig fast jag har runt 37 grader enligt tempen... Har lite problem ibland med aptiten, men är inte underviktig...
Känner mej allmänt förvirrad och lite "seg" ibland.. är sur, irriterad, grinig, överkänslig och allmänt trött och energilös. Nedstämd, hjärtklappning ibland, känner mej ofta uppgiven och håglös, fast jag håller igång som "vanligt".
Håret ramlar av i stora högar i omgångar och just nu har jag haft en period då jag tappat extremt mycket hår. Är ljus och ljudkänslig.
Har sökt vård många gånger! Men de säger bara att jag inbillar mig... att det är psykiskt... så vad gör man?
Några saker jag övervägt:
Jag är vegetarian sen många år tillbaka så jag tänkte att det kanske var någon vitaminbrist, men det blir inte bättre av vitamin tillskott, och äter ägg och mjölk så borde få i mig b-vitaminer. Jag har aldrig haft järnbrist, inte ens när jag varit gravid, så det är inte det.
Har varit med om rätt mycket psykiskt stressande saker under årens lopp, men även när jag haft lugnare perioder så mår jag skit FYSISKT. Så jag har tänkt att det kan vara efterverkningar, typ efter stor kortisol utsöndring, men hur vet man det?
Depression eller nåt liknande, men då borde jag inte göra något alls tycker man, och vara konstant nere... men det är jag inte.
Rent intuitivt så känns det som att det är mer än psykiskt, för just nu så har jag allt jag behöver, rent objektivt är allt bra, men jag har INGEN energi att njuta av NÅGOT överhuvudtaget. Jag känner mej bara extremt slut i kroppen - konstant.
Är det någon som har nåt råd till mig? Sjukvården bryr sig inte, och den enda hjälpen jag fått är att köpa en lugnande cd-skiva, antidepp medicin (som jag bad om mot pms, men tydligen hade jag depression) och stark magmedicin.
Mitt liv är inte mer stressigt än någon annan småbarnsmamma, kanske till och med lugnare ibland eftersom jag studerar. Tycker att jag som är ung, under 25 år borde vara PIGG och vital... men icke. Jag känner mig som en gammal tant som är döende ;(