• Solna

    Pappaledig i Solna

    Tja på er!

    Jag har påbörjat min pappaledighet och tänkte höra om det finns några andra pappor i Solna som kan tänka sig att träffas och snacka lite skit, promenera, fika eller något annat trevligt?

    Har en dotter som nu är 10 månader. Bor själv i Haga Norra-trakten.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-01 22:41
    Edit: numera 11 månader

  • Svar på tråden Pappaledig i Solna
  • ekonomichefen

    Hej.

    Bor i södra Sollentuna, så det är rätt nära, är ledig på heltid fram till nyår med en nu 7 månaders tjej.

  • Solna

    Det är ju inte alltför långt bort (är själv uppvuxen i Sollentuna). Vad säger du om att äta lunch i Sollentuna C eller ta en promenad i Solna/Sollentuna? Skickar email och telnr till dig så kan vi höras. Kan till och med tänka mig lunch imorgon vid 12-tiden om du inte har andra planer...

  • Solna

    Verkar inte vara så mycket aktivitet här... Inga fler föräldrar i Solna som vill hitta på något?

  • ikli

    Jodå,
    jag bor i Solna vid Ulriksdals station ungefär men börjar föräldraledighet försti mitten av november, halvtid, och sedan fullt from årsskiftet. Tre barn, två större 4 och 3 samt en liten på snart 7 månader. Så visst men om ett tag

  • Solna

    Det är ju inte alltför långt härifrån. Jag kommer ju fortfarande att vara ledig då så det är bara att höra av sig om du vill hitta på något

  • ikli

    Nä det är verkligen nästgårds. Jag pm:ar när det är dags.

  • bergstromhedman

    Hej, hittar gärna på något med. Är själv föräldraledig till en dotter på 6 mån, är ledig halva veckor, och det slutet på dom, torsdagar och fredagar. Finns själv i Huvudsta.

  • Daniel R

    Tjenare killar,

    jag är hemma med min 10-månaders dotter sen en månad t.o.m. slutet av februari. Bor i gamla huvudsta, så jag hänger gärna på om det blir lunch eller promenad framöver! Det är mitt första barn och själv är jag 32 år. Har även en schäfertik som gärna följer med på promenader.

    Ha det bra/
    Daniel

  • Solna

    Verkar vara några som är intresserade nu, kul! Själv har dottern varit sjuk ett par veckor så vi har inte hittat på så mycket, men nu är det bättre. Ska vi försöka träffas under veckan?

    Här är ett förslag:
    Vi ses 12.30 på torsdag utanför koppartälten i Hagaparken, går en kort promenad förbi prinsessans nya bostad (20 min) och avslutar med en fika i fjärilshuset.

    En annan variant är att käka lunch i Solna C, vilket är lite närmare för er som bor i Huvudsta.

    Vad sägs?

  • Daniel R

    För mig funkar torsdag kl. 12.30 bra, helst för en promenad i Hagaparken i såna fall. Får hoppas på bra väder, annars kör jag gärna en lunch i Solna C.

    Vad säger övriga intresserade?

  • Solna

    Verkar som att vi bara blir två (eller är det någon mer som vill hänga på?). Det är ok för min del... Syns vi 12.30 framför koppartälten? Jag har en svart barnvagn med lite vita prickar på.

    /Thomas

Svar på tråden Pappaledig i Solna