Sur på Länstrafiken kronoberg...
Måste bara skriva ett kort inlägg för att beklaga mig över hur olika länstrafiken kan se ut i Sverige. Vet av flera jag känner att det i många/de flesta andra städer i Sverige är gratis att åka buss om man har barnvagn med sig. Men inte här i Kronoberg inte! Åkte buss för första gången idag sedan dottern föddes i januari eftersom det ösregnade ute, går annars överallt. När jag frågade chauffören om det var gratis med barnvagn på bussen sa han "Ja... men du måste betala för dig" och hånlog mot mig när jag la fram 20 kr.... grrrrr.... Är det så svårt att fatta att man inte gärna vill lämna sitt lilla barn i vagnen stående mitt i bussen medan man själv måste knata fram till chauffören för att betala? Idag var det lyckligtvis bara trevliga studenter på bussen, men tänk om det skulle ha varit en massa andra mindre trevliga individer vid vagnen eller full trängsel? Hur gör man då om man åker bussen själv?
Jag tycker bestämt att småbarnsföräldrar med barnvagn och pensionärer absolut ska kunna åka gratis på vardagarna mellan 9-18. Vad tycker ni andra? Hur är det hos er där ni bor?