• amomentlikethis

Tips på mat att ta med till Liseberg?

Tänkte vi skulle en tur till Liseberg nu innan dom stänger för i år. Vi har andra ärrenden i Gbg och kommer äta lunch på Ikea, men känner inte för att äta snabbmat på kvällen inne på Liseberg. Inte är det speciellt mättande heller. Vi har 2 timmar hem i bilen sen, så det skadar inte om man får i sig något ordentligt.

Har ni något tips på någon mat som vi kan ta med? Micro finns där för att värma om det behövs, och kylbox har vi så maten inte blir dålig tills den ska ätas. Gärna något kladdfritt

Sonen är 3 år och är inte överförtjust i bröd så smörgåsar funkar nog inte.
    Men någon kanske har tips?

• Svar på tråden Tips på mat att ta med till Liseberg?
  • ThomasKBA
    amomentlikethis skrev 2009-10-01 00:52:50 följande:
    Tänkte vi skulle en tur till Liseberg nu innan dom stänger för i år. Vi har andra ärrenden i Gbg och kommer äta lunch på Ikea, men känner inte för att äta snabbmat på kvällen inne på Liseberg. Inte är det speciellt mättande heller. Vi har 2 timmar hem i bilen sen, så det skadar inte om man får i sig något ordentligt.Har ni något tips på någon mat som vi kan ta med? Micro finns där för att värma om det behövs, och kylbox har vi så maten inte blir dålig tills den ska ätas. Gärna något kladdfritt Sonen är 3 år och är inte överförtjust i bröd så smörgåsar funkar nog inte.Men någon kanske har tips?
    Hmm har dom öppet än undrar jag ??,
    /Thomas

pastasallad med bacon eller kyckling funkar ju alltid o nåt gott bröd.

Jag kör med

Pastaskruvar, Cocttail tomater,fetaost,sallad,gurka,rödlök,majs, purjolök
    och sen frästa bitar bacon eller kyckling eller kassler,
  • amomentlikethis
    ThomasKBA skrev 2009-10-01 00:59:26 följande:
    Hmm har dom öppet än undrar jag ??, /Thomaspastasallad med bacon eller kyckling funkar ju alltid o nåt gott bröd.Jag kör med Pastaskruvar, Cocttail tomater,fetaost,sallad,gurka,rödlök,majs, purjolökoch sen frästa bitar bacon eller kyckling eller kassler,
    Japp, dom har öppet 3-4 oktober, sedan 10-11 oktober sen stänger det för sommarsäsongen. Vi åker nu i helgen Är ändå där så passar på när vi ändå har gratis inträde och massa åkbiljetter kvar.

Tack för tipset
  • häxxansurtant

pastasallad med något för alla..
    vi brukar göra något som man kan peta ut det man inte gillar(två barn m olika viljor 6och1,5 år)
    pasta
    vitlöksklyftor i örtolja( i med oljanmed)
    ölkorv i små bitar
    matchesallad
    majs
    soltorkadetomater strimlade (i med oljan med)
    oliver
    pinjenötter vid sidan av

dressing behövsinte

inget som inte klarar lite värme super och barnen älskar det!

• Fruochmamma
    pastasallad pajjer pannkakor lasagne i portioner kycklingklubbor Cup a soup med bröd
    (¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma + bebbe i magen = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • MissLillan

Mitt tips är att ta med kok korv och bröd. antingen i termos med varmt vatten eller så lägger man dem i en burk med vatten och micrar den! smidigt!

Svar på tråden Tips på mat att ta med till Liseberg?