• Fru Lillstrumpa

Vilken är den bästa och mest lättknutna trikåsjalen?

Hej!

Efter att länge varit inne på att bara köra på sele har jag nu (genom er!) lyckats bli övertygad att jag vill ha en bärsjal att ha när lillskrutten i magen tittar ut! Jag kommer att få i början av december så jag tänker att bebben kommer (förhoppningsvis) att tycka att det är varmt och mysigt att vara nära mamma!

Så, en trikåsjal ska alltså inhandlas, men vilken? Var köper man dem till bra pris? Jag vill att den ska vara så lättknuten som möjligt i och med att jag antar att det blir en del ta av och ta på i och med tät amning och blöjbyten i början? Hur gör man då, knyter man sjalen så man kan ta ur barnet eller knyter man om den varje gång?

Så kom med ert bästa sjaltips! Skriv gärna varför och på vilket sätt ni tycker att er sjal är bra!

• Svar på tråden Vilken är den bästa och mest lättknutna trikåsjalen?
  • Flickan och kråkan

En trikåsjal behöver man inte knyta om varje gång. Man knyter den på sig själv och sedan tar man i och ur barnet. Alla trikåsjalar är rätt likvärdiga....och lättknutna. Många tycker att de som är lite tunnare är lite enklare....som t.ex sino från looma.

Kolla begagnatmarknaden på www.sjalbarn.se , här på FL eller blocket eller tradera

• Brunello

begagnat är ofta bra köp, du ska betala ca 60% av nypris som max tycker jag.

Det som främst skiljer dem åt är bredden (från smala till breda) och tjockleken på tyget, sedan har vissa förvaringspåsar, snedskurna ändar och andra features

Bali Breeze verkar många tycka om, likaså Mams hampasjal.

Jag hade inte köpt en "lågprissjal" typ moby wrap eftersom de enligt min uppfattning är "sladdriga" och ger mindre avlastning.

Sedan tycker jag att det viktigaste är att du köper en färg du tycker om, du kommer att ha den på dig många timmar varje dag

Svar på tråden Vilken är den bästa och mest lättknutna trikåsjalen?