• Anonym (Ont)

Skynda på op-tid ?

Hur långt i förväg brukar man få reda på tid för en planerad operation egentligen ? I min remissbekräftelse står det att jag ska få en tid inom 90 dagar, är det nåt man kan lita på eller brukar det dra ut på tiden ? Har 43 dagar kvar tills det har gått 90 dagar och jag orkar snart inte mer, vill ha det gjort nån gång så jag får må bra. Är det nån mening att ringa till kirurgen och "tjata" ? Har varit till min läkare som skrivit till kirurgen att jag har besvär konstant men än har jag inte fått nån tid.

• Svar på tråden Skynda på op-tid ?
  • PetraAbbas

man kan alltid ringa för det kan ha blivit återbud.

• PetraAbbas

ps skyll på att du måste veta tiden tidigt för mkt måste planeras med jobb o familj eller något ;)

• Sara62

Det beror väldigt mycket på vad du ska göra för operation.

Varför hitta på något att skylla på när man kan säga som det är?

• PetraAbbas

jag menar bara att då kanske hon kan få reda på sin tid tidigare, menar inte alls att hon ska få förtur, men då slipper hon gå o undra även om det kanske ligger 40 dgr fram i tiden

• Sara62

Jamen varför kan hon inte säga att hon vill ha sin tid snart eftersom hon har det besvärligt?

Planera vill ju alla göra.

• Anonym (Ont)

Jag behöver inte skylla på något, vi har 7 barn så nog behövs det planering allt, sen har jag besvär hela tiden även om dom inte är akuta. Det är dock jobbigt att vara en pigg och glad mamma och sambo när jag har ont hela tiden, blir dessutom så trött av att ha ont. Ska ringa till kirurgen nu och höra. Tack för era svar !

• PetraAbbas

Anonym (Ont) skrev 2009-10-01 13:14:49 följande:

Jag behöver inte skylla på något, vi har 7 barn så nog behövs det planering allt, sen har jag besvär hela tiden även om dom inte är akuta. Det är dock jobbigt att vara en pigg och glad mamma och sambo när jag har ont hela tiden, blir dessutom så trött av att ha ont. Ska ringa till kirurgen nu och höra. Tack för era svar !
    Tala gärna om hur det gick :)
  • Emmixen

Det är lättare att få en tidigare tid, ett återbud, om man säger att man kan komma med kort varsel. Fast med sju barn m.m. kanske det krävs planering, då är det tyvärr inte lika enkelt att få en snabbare tid.

• Anonym (Ont)

Får ringa imorgon, dom hade tel.tid till 11.30 bara.

Svar på tråden Skynda på op-tid ?