• Daffi76

Hur ska jag formulera mej ?

Fick nyss ett samtal utav min chef som meddelade att "min" brukare somnat in
    (Jag jobbar som pers ass) Hade inte jobbat så många gånger med henne... men jag skulle vilja skicka ett sms till hennes syster och beklaga sorgen....

Men hur får jag till ett fint sms eller är det dumt att skicka sms jag skulle inte vilja ringa henne för då bryter jag ihop...

Så har ni några fina ord som man kan skicka med sms, har totalt hjärnsläpp här nu kommer inte på nånting som jag kan skriva !!!

• Svar på tråden Hur ska jag formulera mej ?
  • Fru U

Jag tycker det är helt okej om du vill skicka ett sms, det är ju inte säkert att systern heller orkar med ett telefonsamtal

Skriv att du beklagar sorgen och att du tyckte x var en fin/trevlig/underbar.... människa

Om det känns rätt för dig personligen så kan du skriva något i stil med: världen har förlorat... (för mig skulle det kännas högtravande men vi är alla olika)

• Daffi76

Det var också min tanke att systern inte årkar med samtal... men så tänkte jag att ett sms är opersonligt... men ska skicka ett sms ivarje fall.

Tack för hjälpen !

• Fru U

Visst kan det verka opersonligt men skriv nåt om att du inte vill störa eller skriv vad du skrev här, att även om du inte kände henne länge så är du också ledsen och attt du skickar sms för att du själv inte orkar ringa och därmed antar att hon också inte orkar prata

(eller nåt)

• Fru U

Jag lovar, det betyder något vad du än skickar

Ofta drar sig folk undan vid sorg/dödsfall och det är skitjobbigt, och det är skitjobbigt att som sörjande själv vara den som måste höra av sig

Svar på tråden Hur ska jag formulera mej ?