• vikilina

Hjärtslag efter v.9

Hej!
    Har något varit med om att man inte har genom VUL sett bebisens hjärtslag tidigare än graviditetsvecka 9, dvs. bebisvecka 7?

Jag är i vecka 9, och har inte kunnat se hjärtslagen och man hoppas ju på annat än MA, in i det sista.

Hälsningar och tack Viktoria

• Svar på tråden Hjärtslag efter v.9
  • FairyQueen

vecka nio blir väl bebisvecka 8+1? om jag inte har helt fel... i vilketfall så tror jag tyvvär att du borde kunna se hjärtslag då... men jag är ju ingen expert. så fråga dom på mvc eller så istället :)

• vikilina
    FairyQueen skrev 2009-10-01 11:05:48 följande:
    vecka nio blir väl bebisvecka 8+1? om jag inte har helt fel... i vilketfall så tror jag tyvvär att du borde kunna se hjärtslag då... men jag är ju ingen expert. så fråga dom på mvc eller så istället :)
    Ja precis. Jag är 8+1. Kan inte se hjärtslagen :(
    Är galet orolig, chansen är nog minimal. Men får se om någon annan varit med om att man inte såg i den veckan. Man hoppas ju! Ska till MVC imorgon.
    Tack för svar!
  • momma c

Bor du i en stor stad?

det är väldigt olika vilken utrustning olika ställen var. Jag bor i Stockholm och gick till Ultragyn på Odenplan. De har VUL där man kan se blodflöde, puls och annat så att även om man inte ser själva hjärtslagen eller att bebis ligger konstigt så kan man se om det finns en puls i det området.

Jag skulle försöka få tag på ett sån't ställe så att du slipper undra.

Håller tummarna för att allt ändå är topp med er!

Svar på tråden Hjärtslag efter v.9