• Min högsta önskan

Silverfiskar..

Var på väg att lägga frågan under husdjur, för det verkar som om det är det vi fått..
    Nåja..

Jag har problem med silverfiskar på vår toalett.
    Spelar ingen roll hur noga jag städar, de kommer alltid fram ändå..
    Någon som har tips på vad jag kan göra?

Det är ju ingen invasion precis, utan kanske en 4-5 stycken åt gången som jag ser, både små och stora.. Antar att de förökar sej..

• Svar på tråden Silverfiskar..
  • Min högsta önskan
    tina04 skrev 2009-10-01 11:54:21 följande:
    Ring anticimex
    Visst, men det känns nästan lite fånigt.. SÅ många är det ju inte..
  • Tokern

Jag vill gärna veta hur man blir av med eländet. Har provat allt, ättika, doftolja, minutiös städning....dödar ca 4 varje gång jag går in i badrummet. det är så äckligt och inget hjälper....

• Venla

de trivs där det finns fukt, dvs. i badrum. De kommer fram när det är mörkt. Jag vet inte hur du skall göra för att bli av med dem, men de finns hos de flesta och är inte farliga. Rådfråga anticimex!

• Min högsta önskan
    Venla skrev 2009-10-01 11:57:33 följande:
    de trivs där det finns fukt, dvs. i badrum. De kommer fram när det är mörkt. Jag vet inte hur du skall göra för att bli av med dem, men de finns hos de flesta och är inte farliga. Rådfråga anticimex!
    Nä.. farligaär de ju inte.. bara oerhört irriterande!
  • Vroooooom

Har du testat Radar Silverfisk?

Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Min högsta önskan
    Vroooooom skrev 2009-10-01 12:00:14 följande:
    Har du testat Radar Silverfisk?
    Nä? Vad är det?
    Har egentligen inte testat något annat än att försöka städa bort dom... SÅ fler tips, både husmorstips och andra är välkomna!
  • Vroooooom
    Min högsta önskan skrev 2009-10-01 12:43:17 följande:
    Nä? Vad är det? Har egentligen inte testat något annat än att försöka städa bort dom... SÅ fler tips, både husmorstips och andra är välkomna!
    Det är en insektsspray för bland annat silverfiskar. Finns att köpa på t ex Ica Maxi och dylikt.
    Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • CosmicCat

Jag lyckades utrota silverfiskarna som fanns i vårt kök då vi flyttade in med hjälp av Radar. De bodde under linoleommattan vid spisen och kylskåpen så jag sprayade var 3:e dag i ca 2 veckor och däremellan så dödade jag varje silverfisk jag såg med "handkraft" och en nypa hushållspapper. Har inte sett en silverfisk i köket på över 2 år så det funkade. I badrummet skulle jag komplettera med att hälla kokande vatten i avloppet för att ha ihjäl ev. yngel/ägg också.

• Min högsta önskan
    CosmicCat skrev 2009-10-01 13:26:40 följande:
    Jag lyckades utrota silverfiskarna som fanns i vårt kök då vi flyttade in med hjälp av Radar. De bodde under linoleommattan vid spisen och kylskåpen så jag sprayade var 3:e dag i ca 2 veckor och däremellan så dödade jag varje silverfisk jag såg med "handkraft" och en nypa hushållspapper. Har inte sett en silverfisk i köket på över 2 år så det funkade. I badrummet skulle jag komplettera med att hälla kokande vatten i avloppet för att ha ihjäl ev. yngel/ägg också.
    Avloppet?? Är det där de bor???
    HAr sett hur de springer in under golvliseterna.. Trodde de bodde där...
  • CosmicCat
    Min högsta önskan skrev 2009-10-01 13:28:55 följande:
    Avloppet?? Är det där de bor??? HAr sett hur de springer in under golvliseterna.. Trodde de bodde där...
    De KAN bo i avloppet, men har du sett dem vid golvlisterna är det säkert där de bor hos dig. Spraya Radar där och var beredd på att städa undan silverfisklik från golvet.
  • Min högsta önskan
    CosmicCat skrev 2009-10-01 13:33:08 följande:
    De KAN bo i avloppet, men har du sett dem vid golvlisterna är det säkert där de bor hos dig. Spraya Radar där och var beredd på att städa undan silverfisklik från golvet.
    Hellre lik än levande..
Svar på tråden Silverfiskar..