• MinLillaNyponros

Gravid i vecka 14

Är gravid i vecka 14 med mitt första barn.

Hur mår ni allihopa? Har ni fått nån mage?

Jag har haft väldig värk när jag rör mig i ett par dagar, mest när jag rör mig för fort. Nån mer som har samma problem?

Jag får så fruktansvärt ont i nedre delen av ryggen efter att ha suttit på arbetet hela dagen, är det vanligt?

Tacksam för svar, + att det är ingen nära bekant gravid just nu, så jag har lite dåligt med folk att snacka med..

• Svar på tråden Gravid i vecka 14
  • xandra

Hej, går in i vecka 14 på måndag är det okej o hänga på?

• erikagrehn

Hej hej!

Jag går också in i v 14 imorn! 

MinLillaNyponros, vet inte om det var ryggen eller magen du menade, men jag har också haft lite ont när jag rest mig för fort eller suttit för länge i magen då. Inte jätteont så jag hoppas och antar att det är nån "växtvärk" eller så!

Har också stillasittande jobb och känner också av min rygg! =(

Liten mage tror jag börjar synas, men det kan vara att den är uppsvälld bara! Sväller ni också mycket när ni äter?

Annars då? Kul att höra från fler! Väntar också första barnet!

• J R

Hej hej.
    Jag är i v. 13+4. Skönt med en tråd för oss förstföderskor.

Mitt illamående har gett med sig nu. Dock har jag fortfarande ömma bröst och högre puls vid vissa tillfällen under dagen. Speciellt på morgonen. Kan inte göra mycket innan man pustar o stånkar
    Kissar minst 2 ggr på natten och en hel del under dagen med.
    Tror jag känner livmoderkanten några cm ovanför blygdbenet.

Magen putar lite grann, mest pga tarmar. Väldigt svullen om kvällarna

Har inte gjort något VUL eller så. Är lyckligt ovetande om det finns något i magen.

• erikagrehn

Åh va roligt med fler som har kommit lika långt! {#lang_emotions_smile} 

JR, jag känner precis igen mig i det du skriver! Jag är exakt likadan! Denna andfåddhet! Pust, blir ju slut av ingenting!

Har heller inte gjort nåt VUL, lite nervös för att inte veta är man ju, men det är gäller väl att bara slappna av och lita på att den lilla har de bra där inne! Så länge man känner av och mår dåligt så borde ju allt vara som det ska! {#lang_emotions_dreamer} Dåligt i att må illa och ömma bröst och så!

• Tokis

Jag går oxå in i v 14 idag =)

Mår mycket bättre än jag tidigare gjort. Skönt att bli lite mer människa igen än en som bara sover och mår illa haha

Har dock problem med mitt magmunsbråck men får leva med att det blir sämre nu under grav!

Kul att det är fler i samma vecka =)

• xandra

Ja, gud vad andfådd man blir. Jag som brukar springa flera mil i veckan blir andfådd av att gå. :)
    Vi gjorde UL i veckan och allt såg bra ut. Kul att få se den lille.

• emmy86

Hej tjejer! Är i v 13+3 idag, känner igen mig i allt ni säger, herregud så svullen jag är i magen på kvällarna :)
    Jag jobbar i butik och sitter inte en minut på dagarna, men ist för ryggont får jag som kramp i rumpan :) vet inte riktigt vad det är för något..

Precis som MinLillaNyponros har jag inga vänner som väntar barn så man har inte så många runt sig som förstår precis vad man snackar om, skönt att skriva lite med andra i samma sits :)

Har faktiskt gjort ultraljud i veckan, eller KUB, rekomenderas verkligen. Vi fick betala 1800 men det var det värt! Vi fick se allt på bebisen förutom kön, men hjärnhalvor, hjärtat, alla organ fötter, händer, fingrar, hur häftig upplevelse som helst! Är inte alls lika ängslig och orolig längre nu,,

Har ni berättat för omgivningen ännu?

• J R

Härligt att höra!

Jag tycker tiden sniglar sig fram även om man redan är v. 14.
    Vill att det skall vara tid för RUL nu!!!

Svar på tråden Gravid i vecka 14