• Niinis

var köpa såna där stora kuvert för att skicka saker i man säljer på tradera etc??

när jag köper på tradera har jag fått kläder fraktade med stora kuvert som ibland vart vadderade. verkar smart, slipper man själv slå in sakerna i plastpåsar (som jag brukar göra när jag säljer) tittade på postens hemsida och där finns bara kuvert som har porto. någon som vet?

• Svar på tråden var köpa såna där stora kuvert för att skicka saker i man säljer på tradera etc??
  • JWM

handlar stora postpac påsar dock ej vaddade av m kylli embalange
    googla henne så hittar du ett bra ställe att handla från

än har inga påsar gått sönder och allt har kommit fram
    från overaller till småsaker

• Mrs Charles

Posten, ica eller andra ställen där de har såndär postservice osv. Där du skickar iväg dina paket helt enkelt!

• Mrs Charles

Mrs CkE skrev 2009-10-01 13:13:21 följande:

Posten, ica eller andra ställen där de har såndär postservice osv. Där du skickar iväg dina paket helt enkelt!
    Oops sorry, läste fel. Såg att du inte ville ha såna.
  • UnderYtan

Fast på de affärer där jag har min postställen så finns det både kuvert med och utan porto som är till för stora paket.

• karmasus

sök på "mailingbags" på Tradera. De använder jag när jag skickar kläder! Super! Väger inget och man kan skriva direkt på påsen!

• Hannah76
    Niinis skrev 2009-10-01 14:01:15 följande:
    fast 1st kostar ju 29kr och uppåt, det vill man ju inte bjuda på liksom, blir ju lika mkt som frakten då.
    Menar du att du ska sälja kuvert?
  • Niinis

hur gör ni när ni skickar större paket (typ barnkläderspaket med flera olika plagg) är det riskfullt att slå in i plastpåse?

• karmasus
    Niinis skrev 2009-10-01 14:54:40 följande:
    www.tradera.com/MIX-32-MAILINGBAGS-2-STORLEKA...typ såna här? de jag fått har vart vita typ kartong material som man kan skriva direkt på.
    Ja jag brukar välja ljusgrå. finns hur mycket olika storlekar som helst och kostar inte så mycket.

Rekommenderar dock inte skicka annat än kläder i dem.
  • Solrosskogen

Jag köper sånna paket på ÖoB, och billiga är dom också! :) Hur bra som helst.

• Lingonflickan
    JWM skrev 2009-10-01 13:13:14 följande:
    handlar stora postpac påsar dock ej vaddade av m kylli embalangegoogla henne så hittar du ett bra ställe att handla frånän har inga påsar gått sönder och allt har kommit framfrån overaller till småsaker
    Finns ju tydligen vaddade också där fast bara små. 17 kr för 5 st är helt OK, billigare än ica
Svar på tråden var köpa såna där stora kuvert för att skicka saker i man säljer på tradera etc??