Hjälp...Bökig, skrikig och missnöjd 5 veckors bebis...
Hej
Vi har en liten underbar dotter på 5 veckor. Hon föddes genom urakut kejsarsnitt och fick vara inlagd 2 veckor efter förlossningen. Hon är nu fullt frisk vad vi vet och växer som hon ska. Redan innan vi fick åka hem med henne när hon var ca 1,5 vecka började hon bli bökig och sova väldigt lite. Sen kom vi hem och hon var extremt skrikig och allmänt missnöjd med allt vi försökte. Sen var det så upp till för 1 vecka sen då fick jag för mig att hon hade lugnat sig och det har hon med skrikandet, det är inte det där hysteriska skriket längre utan mer att hon är arg.
Vi har semper droppar som hon får varje dag, Mam flaska, Nan ersättning och bärsele. Detta borde ju göra henne lugnare tycker jag och hon borde vara mer nöjd. Men hon bökar och bökar, man tycker att barn vid matning borde bli trötta men hon sover sällan efter maten, undantaget är vid ett nattmål. Sen sägs det att när dom äter ersättning blir dom mättare men ändå äter hon alltid mellan 1-3 timmar även på natten. Vi har även gett henne lactulos för hon har varit lite hård i magen, men hon verkar inte behöva det varje dag för hon bajsar 2 gånger om dagen. Sen hon föddes har jag längst fått sova 4 timmar i sträck och jag sover ungefär 6 timmar per dygn ibland till och med mindre och då gå med denna lilla bökiga och arga tjej hela dagarna tär på mig....