• Maria84

Göra med franska örter-creme fraiche?

Någon som har nåt smarrigt recept som innehåller det. Har en som står i kylskåpet och den behöver användas väldigt snart. Men jag har inte hittat nåt recept med det i ännu.

• Svar på tråden Göra med franska örter-creme fraiche?
  • Jazza

den är rätt god att ha som sås till lax, bara...

• Stårschan

Fiskblock i ugnsform, salt, peppar, tärnad tomat, en burk smaksatt creme fraiche och så in i ugnen i 20-25 minuter. Hur mumsigt som helst till ris eller potatis.

Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • suzziluzen

Fräs paprika och vitlök. Tillsätt Creme Fraisch franska örter, tillsätt räkor och avocado. Servera med coscos. Är sååååå gott!

• Miss Lau

Jag brukar skära kycklingfilé i bitar, steka och sen ha i såsen i pannan och koka ett par minuter. Superenkelt och gott.

• Mandi74
    Miss Lau skrev 2009-10-01 16:16:27 följande:
    Jag brukar skära kycklingfilé i bitar, steka och sen ha i såsen i pannan och koka ett par minuter. Superenkelt och gott.
    Samma här, den är så god till kyckling
  • Night Angel

åhh det är supergott att  bryna kyckling file tärningar.lite strimlad paprika .ev champinjoner o lök..blanda i creme fraichen ..på med en skvätt grädde ..salta lite xtra med salt o svartpeppar..blanda i nykokt pasta i tex snäckor.skruvar.m.m

DET FINNS INGEN VÄG TILL LYCKAN.DEN FINNS I DITT INRE!
  • vera82

Bryn på bacon i bitar och häll på såsen.
    Serera till tagliatelle.

Även gott att göra samma sak fast med strimlad lövbiff.

• LaLina
    vera82 skrev 2009-10-01 21:40:11 följande:
    Bryn på bacon i bitar och häll på såsen.Serera till tagliatelle.Även gott att göra samma sak fast med strimlad lövbiff.
    Mmmm, bacon i är supergott! Skiva lite tomater och ha i lite majskorn också som serveras med pasta! Muuums!
  • LivetsUnderbaraStunder
    Maria84 skrev 2009-10-01 15:52:29 följande:
    Någon som har nåt smarrigt recept som innehåller det. Har en som står i kylskåpet och den behöver användas väldigt snart. Men jag har inte hittat nåt recept med det i ännu.
    Stek på lax som du skivat i bitar med purjulölk och lite rödlök. Häll över den så ska du se att det blir smasken :P
  • BabyJia

Säger som fler andra...dela kyklingfileer i mindre bitar å bryn de å sen häll på franska örter, ha i grönsaker om de önskas å ät ihop me pasta. E så simpelt å så gott!

• Bettiz

Bryn kycklingfiléer, lägg i ugnsform, salta och peppra. Mosa fetaost och blanda med creme fraichen. Bred ut smeten över filéerna. In i ugnen tills kycklingen är klar. Koka under tiden pasta (bandspagetti brukar jag ta), servera detta till kycklingen.
    Gott!

Svar på tråden Göra med franska örter-creme fraiche?