Hej på er!
Jag håller inte alls med om att dessa bilarna är skit-
det är tvärtom de bästa familjebilar man kan ha!
Vi har två stycken citroen berlingo family, en -99a och en -07a.
*Hur tycker du att bilen är? Har bara gott att säga om dem, startar i alla väder, säkra och bra att köra (och tro mig, jag har krockat i en också) och ligger stadigt på vägen.
*Bekväm? Absolut superbekväm, man sitter bra och högt och inte alls som i en "fräck" bil där man nästan har häcken nere i asfalten...
*Fördelar/Nackdelar? Fördel är ju klart storleken, bra lastutrymme. Bra utrustad med fack till alla smågrejor, och att man slänger in barnvagnen i bilen utan att fälla skiten och ta av hjulen o grejor. Underbart! Man slipper slå i huvudet när man sätter sig också.
Nackdel är väl kanske att den inte är så lyxig om man jämför med tex BMW eller varför inte en c5a. Fast då är ju frågan vad man ska ha bilen till- showoff eller använda? Vi har hund, bor på landet i villa och har barn och för oss funderar de alldeles utmärkt! Nackdel är att den bara får dra typ 1400 på Bkort och att de nya Berlingo'sarna bara görs upp till 1.6or, den gamla är en 1.8 och det är en himla skillnad.
Nackdel på den äldre är att det bara är en bakdörr, fördelar på båda är att det är skjutdörrar bak. (Underbart med barn...)
*Dyr? Nej. Våran 07a kostade 133.000 ny och fullutrustad. Det tycker jag är rätt okej. (dock inte modu eller så)
En superbra familjebil! Synd att folk rynkar på näsan såfort det inte handlar om en v70 eller en 9-5a... Vi har haft 99an sedan 2001 och den har gått igenom med blankt papper varje gång, så att de är så dåliga som vissa påstår (som oftast inte ens har testat en!) det ska man ta med en nypa salt.
en stor en.
Hoppas det var till hjälp, även om svaret kanske kom sent.
lycka till!