Köpt vatten på flaska till ersättning?
Jag och min sambo diskuterar om man kan använda köpt vatten på flaska till modersmjölkersättning eller inte. "Vanligt" icke-kolsyrat vatten alltså.
Någon som vet?
Jag och min sambo diskuterar om man kan använda köpt vatten på flaska till modersmjölkersättning eller inte. "Vanligt" icke-kolsyrat vatten alltså.
Någon som vet?
Man kan ju koka kranvatten istället
Jag vet faktiskt inte, men har ni tänkt värma vattnet i micron? För då kan ni ju (om du är osäker på det där med flaskvatten) koka upp i vattenkokare och ha i en kanna i kylen. Sen micra. Så gör jag här hemma. Jag kokar aldrig upp till varje matning.
Vi använder bara köpt vatten pga egen brunn. Vi kokar även det för det mesta men inte alltid.
Jag har använt köpevatten vid några tillfällen då vattnet tagit slut och vi varit iväg ett par dagar och sonen överlevde det! Skämt åsido, det är klart att det går att köra med köpevatten bara det inte är smaksatt eller kolsyrat utan bara vanligt hederligt bordsvatten.
Mineralvatten innehåller ju en del salt så det hade jag nog inte använt. Även om det är egen brunn så funkar det att koka och använda vattnet.
Jag har läst att man inte ska använda köpt vatten pga att mineralerna som finns i köpevatten är skadligt för de små.
Vi har också egen brunn men jag har köpt en anna kanna som jag låter vattnet gå igenom innan jag kokar det.
Är man osäker på om vattnet är ok för de små får man ju göra gratis vattenprov. Fråga bvc så får du mer info.
Bakterierna försvinner om man kokar vattnet, men inte de metaller som ev kan finnas. Nja, ta med vatten från stan i flaska eller köpt vatten. Om ni sällan är där, kanske det inte är värt att krångla med vattenprov å dyligt. Ha de så gott! Landet är underbart! =)