• mammatillenbebis

Tips på kaffebryggare?

Jag ska inhandla en ny kaffebryggare och vill ha tips på någon bra! Gärna med hög brygg-temperatur och snygg design:)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips på kaffebryggare?
  • Glamrockare

mockamaster! den bästa jä*la kaffebryggaren modern teknik skapat!

Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • Tecken

Jag gillar perkulatorer, men du kanske vill ha just bryggare?

• Glamrockare
    Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • Glamrockare

mockamastern gör typ det som en perkulator gör. Den kokar upp vattnet i behållaren först o sedan droppar den vattnet i kaffet.

• Tecken
    Glamrockare skrev 2009-10-01 20:57:57 följande:
    mockamastern gör typ det som en perkulator gör. Den kokar upp vattnet i behållaren först o sedan droppar den vattnet i kaffet.
    Fast det är ju inte så en perkulator gör? Perkulatorn värmer upp vattnet och låter det passera genom kaffet flera gånger. Eller så har jag fått det där med perkulatorer om bakfoten De är iaf snygga och det blir gott kaffe.
  • Glamrockare
    Tecken skrev 2009-10-01 20:59:37 följande:
    Fast det är ju inte så en perkulator gör? Perkulatorn värmer upp vattnet och låter det passera genom kaffet flera gånger. Eller så har jag fått det där med perkulatorer om bakfoten De är iaf snygga och det blir gott kaffe.
    nej det är nog jag som blandar ihop det här....vad heter den jag tänker på...en sådan där som man hade på spisen med en sto glas kula på med kaffet i....donpedro eller ngt sådant.
  • Tecken
    Glamrockare skrev 2009-10-01 21:01:03 följande:
    nej det är nog jag som blandar ihop det här....vad heter den jag tänker på...en sådan där som man hade på spisen med en sto glas kula på med kaffet i....donpedro eller ngt sådant.
    Jag hade rätt Såhär fungerar en perkulator: www.coffeenet.se/perkulator.pab
  • skorpionen80

Porsches kaffebryggare är snygga! Väldigt praktisk med termos istället för kanna också.

Svar på tråden Tips på kaffebryggare?