• Humlebo

Ej färga håret vid håravfall

I helgen var jag hos frissan för första gången sen min dotter föddes. Hade tänkt att bl a färga håret mörkare nu till hösten. Berättade för frisören att jag tappar hår som ju är normalt. Visade sig att frisören var väldigt påläst i ämnet och avrådde mig från att färga. Detta pga att när man tappar hår är cellerna i hårsäckarna öppna. Skulle det då komma kemikalier från färgen i hårsäckarna är det risk för att cellerna dör och inget nytt hår växer ut.
    Han tyckte att jag i så fall skulle komma tillbaka ca 1 månad efter att jag slutat tappa hår.
    Nån som vill kommentera?

• Svar på tråden Ej färga håret vid håravfall
  • nikon

Schysst av din frisör att be dig vänta med färgningen tills "håravfallet" slutat. Tur att h*n var påläst.

• Chino

ojsan...det har jag aldrig hört men en frisör bör ju veta..jag har i alla fall färgat mitt hår under min hårlossningsperiod(som faktiskt inte riktigt gett upp än 11 månader efter förlossningen) men jag har mycket nytt hår på utväxt, små tussar vid hårfästet i pannan och bak i nacken har jag en minisvans

• aliceiunderlandet

Fick också rådet att avvakta med färgningen, bleka slingor, till håravfallet avtagit, nu bara dröser det av mig...hår överallt!

• majunge

HJÄLP...jag har ju varit och gjort slingor idag och min frisör sa INGET om detta..ojojoj!!

• MsG

I så fall borde man ju aldrig färga håret, det är ju alltid en viss andel hår som faller av även i vanliga fall och de som regelbundet färgar sitt hår borde i så fall få en gradvis uttunning, eller?

• MalinilaM

Herregud, jag måste ju färga håret, kommer ju ha stans utväxt annars!

Svar på tråden Ej färga håret vid håravfall