• zolina07

Present till gravid?

Hej,
    Jag behöver hjälp. Tips på bra presenter?
    Vad skulle gravida kvinnor önska sig till en present från kompis?

Jag skulle behöva köpa någonting fint till min kompis som är gravid (36år och har redan ett barn).
    Jag ville köpa ett coolt linne, men har inte hittat någonting lite tuffare.
    Sedan hittade jag fina men för dyra gåvoaskar från Mama Mio (över 600,-)
    Något enstaka doftljus känns för mesigt och presentkort till spa eller pedikyr funkar inte heller eftersom min kompis bor inte i Sverige. Vill inte heller ge bort "barnvakt-tjänster" eller liknande, ska vara någonting konkret.

Alltså någonting som hon kan "underlätta vardagen", någonting praktiskt?
    Eller någonting som hon kan "känna sig snyggare" med?

Jag har letat och letat, men blir inte klokare..... TACK!!!

• Svar på tråden Present till gravid?
  • zolina07

Jag skrev så här:
    "spa eller pedikyr funkar inte heller eftersom min kompis bor inte i Sverige"

• Anatha

Kan du inte köpa någon lite lyxigare kräm eller kroppsprodukt och hon gillar sådant?

• Lincon

En kul tjejmiddag ute med dig (om du träffar henne). Annars tycker jag själv om presentkort från någon klädeskedje med snygga kläder (typ Zara), men det kan ju vara svårt om hon bor utomlands. Pengar är alltid uppskattat.

Jag skulle iallafall skippat allt som har med barn att göra eftersom det är en present till henne och inte till hennes kommande bebis.

• ebbasmamma

Det ska finnas ett halsband som ska stå för gravid, kan inte minnas vad det hette... men kommer ihåg att det var jättefint ;)

• Kani

Ett mexikanskt bolasmycke kan kanske vara en ide? Ett långt halsband med en kula som har en liten pingla inuti. Den låter när man går och bebisen i magen hör den.

Presentkort på smycken är en annan ide. www.butikstil.se har fina och väldigt prisvärda silversmycken. De har bla de populära namn -och ordsmyckena. Tyvärr inte bola.

• Solglimtar

Jag hade nog gått in på Body shop och köpt ett litet paket med olika krämer; Body butter med kokos (grymt bra att smörja magen med när den växer!) foot balm mint (kylande fotkräm som är bra att bli masserad med, om man nu har tillgång till privat fotmassör förstås!) och hårinpackning.

• SpecialK

Jag är gravid och sitter och drömmer om just spa-upplevelser (på spa eller hemma i badrummet alltså) och skulle bli jätteglad över både peelingkrämer och doftljus Då det kanske är tungt/opraktiskt att skicka krämer och dyl. så kanske nån massagehandske och något annat till passar? Kanske såna där "ögon-cooling-pads" som är platta att skicka och nåt mumsigt läppglans.

• SpecialK

Ps. tål hon skämt så inkludera ett par öronproppar

• zolina07

Tack!
    Bolasmycken var bra, men hon har redan en sådan. Body shop kan jag tänka mig också.. och öronproppar, det var bra, det hade inte jag tänkt på alls:)

Finns det någonting som man saknar som gravid? När magen är i vägen? När man mår dåligt? Någonting som hjälper en att sova bättre?

Tacksam för flera svar...

• Solglimtar

Å! Jag vet. När jag var höggravid var det supersvårt att vända sig i sängen på nätterna (jag studsade runt så min man vaknade av den böljande, knarriga sängen) så jag köpte sidenboxershorts för killar. *Vips* så gliiider man runt från sida till sida! ;0)

Svar på tråden Present till gravid?