vilket hotell i kreta
Hej!
Jag undrar om någon bott på hotell Theo (fritidsresor) i Agia marina i kreta eller Blue star ibiscus i Rethymnon. Vilken stad är bäst i Kreta av Agia marina eller Rethymnon? Något annat hotell att rekommendera?
Hej!
Jag undrar om någon bott på hotell Theo (fritidsresor) i Agia marina i kreta eller Blue star ibiscus i Rethymnon. Vilken stad är bäst i Kreta av Agia marina eller Rethymnon? Något annat hotell att rekommendera?
Jag har ingen erfarenhet av ovan hotell men vi bodde senast på hotell Palazzino di Corina som är ett förstaklass hotell i Rethymnons gamla stadsdel - perfekt läge till alla restauranger, affärer, cafeer, men även till stranden:
http://www.apollo.se/SE/vart-vill-du-resa/Europa/Grekland/Kreta/Rethymnonstad/Accomodations/Pages/PalazzinodiCorina.aspx
Jag har inte bott på något av de hotell du frågar efter, men när det gäller stad så är ju Rethymnon mer en riktig stad, med gammal stadsdel och fint promenadstråk längs stranden.
Jag gillade Rethymnon jättemycket, var där i somras, men bara över dagen. Själv bodde jag på Blue Star Atlantica Caldera Bay, i Platanias, åkte med Fritidsresor. Jättebra hotell. (ligger nära Agia Marina och Chania).
Skulle jag välja idag skulle det bli Rethymnon!
Jag bodde på Blue Star Ibiscus Garden med mina föräldrar och min 11-åriga dotter i augusti 2008 och vi hade superiorlägenhet med begränsad havs + poolutsikt och den balkongen hade gått att ha dansbana på!
Fritidsresor anordnade kretensisk afton på detta hotell fredagarna på och vi var med på de två som vi hann med och maten var suveränt god. Även de två poolområdena var bra fast den som låg längre upp använde vi bara på kvällen för de stängde den kl 22 och den nere vid restaurangen kl 18.
Det var kanske lite långt till stan men man kan gå dit och ta en taxi hem, det kostar bara ca 4 ?. Maten var billig, en middag för ca 60 kr med dryck fast då låg ? i 9,60.
Det man kan hoppa över är vattenlandet Limnopoulis för personalen är mycket otrevlig, åk hellre på en dagsutflykt med piratbåt från hamnen, en suverän tur!
Det var andra gången jag var i Rethymnon och jag gillar verkligen den stan för den har allt från små, mysiga gränder till havspromenaden som följer stranden och havet ända från hamnen och en bra bit utanför Rethymnon till massvis med restauranger, tavernor och affärer
har också bott på Blue Star Ibiscos Garden med barn och jag är verkligen jättenöjd. Rätt vild trafik utanför och inte mycket till trottoar att prata om, men det fanns både restauranger och supermarket på nära gångavstånd. Precis bredvid låg en restaurang med väldigt barnvänlig meny och en papegoja i bur bla:) Stranden tar det väl dryga 5 minuter att gå till, men den var inte så mycket att ha, mycket underströmmar och snabbt djupt. barnen lekte i sanden och plockade snäckor där, men badade gjorde de i poolerna på hotellet istället. Man kunde gå in till Rethymnon som är en ganska rejäl stad, men jag vet inte....tyckte inte det var så charmigt. Ganska turistorienterat. Vi åkte ett litet tåg som körde en lång runda, det var kul. Och så var vi uppe i den gamla borgen som skyddat mot invasioner. Den var som ett museum med skyltar, guidade turer och souvenirshop. Men det fanns även tunnor inne på området i ett hörn som det stod asbest på....och inga toaletter! (?)
På själva hotellet fanns många pooler på flera områden; det är ganska stort. Lägenheten vi hade var väl tilltagen och fräsch, och det fanns lekplats och barnklubb och på kvällarna sprang barnen omkring borden där de vuxna satt i lugn och ro. Trevlig personal och alltsomallt en väldigt bekväm tillvaro! Man får stå ut med de plastiga reseledarna som gör allt för att sälja på en svindyra utflykter:)