• Theina

Bra present till 1 åting?

Hejsan!

Min dotter fyller snart 1 år, och jag undrar vad som kan vara en bra present? Vad lekar era 1+ åringar med? Hon leker mkt med leksaker mm. Men vad är rätt leksaker? Vad kan man mer önska sig?

Tacksam för svar
    Sanna

• Svar på tråden Bra present till 1 åting?
  • Cia o krabaten

Bilderbok
    lätta pussel
    Bollar
    Hink och spade, men det är inte riktigt säsong
    Bebispulka
    Gunga

• Mary Wollstonecraft

Böcker brukar alltid vara uppskattat. Har hon den inte tidigare så är "Knacka på" av Anna-Klara Tidholm fantastisk. Min snart tvååring gillar den fortfarande!
    Barbapapa-böckerna är också favoriter här hemma, fina och spännande bilder med mycket färg och form. Benny-böckerna är också toppen: Nämen Benny, Nöff Nöff benny osv.

• Mirjis

Bobbycar
    Bultbräda
    Klosslåda

• Numminen

Plocklåda där man stoppar olikformade träbitar i anpassade hål, eller en såndär pinne som man trär ringar på. Sånt kunde iaf sonen hålla sig sysselsatt länge med. Eller klossar som någon ovan skrev. Det tror jag är en grej som är kul länge. Större barn kan använda den till att bygga borgar/städer/hus och mindre barn tycker det är roligt att stapla och rasa. Det var sonens favoritjulklapp strax innan han fyllde ett. Han hade jämt en kloss i handen de första veckorna efteråt!

• Theina

Tack för era tips, jag skriver upp det sås jag kan säga vad hon önskar sig till alla som frågar

( 1 åRing ska det såklart stå i rubriken).

• BabyJay

Min dotter är 15 månader nu, men vi köpte denna vecka Brios stor klosslåda (100 klossar) för Eller, hon älskar att riva sönder de torn som jag och hennes pappa byggt!! hihi

Annars är bollar en favorit, och böcker!

• BabyJay

När hon fyllde 1 fick hon Duplo, det är oxå uppskattat. Men just nu är klossarna bättre för de går fortare att riva sönder! haha!

Och så fick hon ett indiantält = kul för henne, mindre kul för oss som får ha ett sort tält i vardagsrummet.

Små möbler till egna rummet kan oxå vara kul.

Hon fick en Brio-spis och kastruller och vispar, men det är hon kanske lite för liten för egentligen..

Badleksaker funakr alltid!

• Pyttismamman

En gunghäst, men hon kommer inte upp på den själv ännu. Hon tycker ialafall det är kul att sitta där och försöka göra fart.

En docka med tillhörande nappflaska, pipmugg mm. Dockan får mat minst en gång om dagen.

Böcker: Både pekböcker och sådana med lite text i så det blir en saga.

Hink, spade mm till sandlådan är poppis, många sandkakor blir det!

• Nostalgity

Min ettåring tycker jättemycket om sådan leksaks-spis med kastruller och vispar etc. Nånting han också tycker mycket om är en leksaksraket (sett dom på BR-leksaker) som sjunger och pratar..det är en utvecklings leksak från 12mån till 3 år tror jag det är ... den är gul och så är det hål runtom där man ska stoppa i tillhörande klossar i plast så säger den färgen eller formen, man kan ställa in på den vad man vill ha för fas =)
    Duplo är också skoj ....

• Muppmamma

Min son gillade maracasserna (stavas?) och sin Bobby car mest av alla presenter!

• Tösen24

Bultbräde är en utmärkt 1års present.

• Stora Havet

Jättemånga bra förslag ovan - här några till.

Barnmöbler
    Barnfåtölj
    Lära-gå-vagn
    Silversked (börja samla på silverskedar - om man gillar traditionella presenter)
    Gunghäst
    "Rulldjur" humla/nyckelpiga på hjul som barnet kan sitta på och "åka"
    Barntavlor
    Duplo
    Bu och Bä-böcker
    Alfonsböcker (finns som pekböcker med väldigt lite text)

Svar på tråden Bra present till 1 åting?