• antagligen

Fantastisk förskola! Någon annan som är nöjd?

Sonen går på en fantastisk förskola. Ganska liten med hög personaltäthet och tydliga pedagogiska idéer. Mycket utomhusvistelse och mycket självkänsleträninig för barnen. Han är alltid glad när han komme rhem och pratar om hur mycket han tycker om sina fröknar och sin förskola.

Någon annan som är NÖJD med sin förskola?

• Svar på tråden Fantastisk förskola! Någon annan som är nöjd?
  • Funderingar

Supernöjd! Och det är så härligt att känna att han trivs toppenbra .

• Mary Wollstonecraft

Också toppennöjd! Sonen går på en utmärkt Montessori-förskola, med hög personalttäthet, höga pedagogiska ambitioner hos personalen och mycket tid ute. De åker också på utflykter, i deras program kallade "social träning" (lite komiskt :). Förra fredagen åkte hela sonens småbarnsgrupp (12 barn) buss in till stan, gick på konditori och fikade med saft och bulle, och åkte sedan hem igen. Sonen pratar fortfarande lyriskt om bussresan :)
    Jag måste säga att jag blev imponerad av att ekonomin tillåter fika på café för alla barn och personalen, utan att vi föräldrar behövt betala ngt extra. Det är ett föräldrakooperativ iofs, men jag tycker ändå att det känns som om man får en fantastisk valuta för pengarna man betalar och det arbete vi föräldrar lägger ner!

• HelenaMaria

Mary Wollstonecraft skrev 2009-10-02 08:59:27 följande:

Också toppennöjd! Sonen går på en utmärkt Montessori-förskola, med hög personalttäthet, höga pedagogiska ambitioner hos personalen och mycket tid ute. De åker också på utflykter, i deras program kallade "social träning" (lite komiskt :). Förra fredagen åkte hela sonens småbarnsgrupp (12 barn) buss in till stan, gick på konditori och fikade med saft och bulle, och åkte sedan hem igen. Sonen pratar fortfarande lyriskt om bussresan :) Jag måste säga att jag blev imponerad av att ekonomin tillåter fika på café för alla barn och personalen, utan att vi föräldrar behövt betala ngt extra. Det är ett föräldrakooperativ iofs, men jag tycker ändå att det känns som om man får en fantastisk valuta för pengarna man betalar och det arbete vi föräldrar lägger ner!
    Det låter ju helt underbart!

Vi är också ganska nöjda och personalen är bra med barnen. Dock så är det ganska många barn per personal vilket är mindre bra såklart.
  • nano

Vi är supernöjda också och då går vår dotter på ett vanligt kommunalt dagis i en av de "sämsta" områderna. Har väldigt hög del av barn som inte har svenska som modersmål och inte värdens vackraste lokaler.

Hon älskar sitt dagis, är alltid glad när man lämnar och hämtar, de är ute nästan varjde förmiddag med undantag om det är väldigt dåligt väder (ingen poäng att sätta 6 barn i ålder 1-2,5 år på marken om det ösregnar....) Vet inte om det är hög personaltäthet: 3 "fröknar" på 15 barn, tycker det verkar funka iaf. Och det är sällan alla barn där samt så är det väldigt få barn kvar efter maten eftersom säkert hälften är 15h/v-barn.

• Frediza1980

vi är super nöjda med vår dotters förskola, underbar personal, fantastisk pedagogik och härlig miljö. det som faktiskt är bäst är att vi har en sån öppen komunikation är det problem så tar vi det på engång inga sura miner utan dom strävar efter barnens bästa i alla lägwn. dessutom älskar hon sin förskola också.

• Xenedra

Här är en till som är supernöjd med barnens förskola. Fröknarna är fantastiska och pedagogiken passar mina tjejer perfekt. Vi har också montessoriförskola. Jag tycker det är jättekul att höra att så många som är nöjda med sina förskolor, annars är det oftast höra motsatsen...

• Alcarinque

Jag med *vinkar*
    Jag och dottern älskar förskolan hon går på och är toknöjda! Det är inte speciellt lite barn utan snarare tvärt om (22 barn på 3 heltider) men det jag är så nöjd med är att de alltid försöker göra det bästa av den situation som är. Jag pluggar en bra bit bort och har ofta problem med att lämna schema i god tid vilket aldrig är några problem. Pedagogerna verkar trivas med sitt jobb och det märks på hela stämningen och verksamheten

• Fjuppan

Vi är också supernöjda! Vi har Montessori och är überlyckliga för att vi fick plats på just "vår" förskola!

• Mirris

Jag har sonen på en "Reggio Emilia inspirerad" fsk o är hur nöjd som helst. Verkligen topptoppen. Inte så värst mycket personal, men dom som är där är hur bra som helst. Mycket utetid uppskattas också av oss föräldrar.

Har även nattis till sonen och är toknöjd över det med. Såååå bra personal som gör att man känner sig helt trygg med att lämna honom där över nätter o helger!

• Kodia

Mina barn går inte längre på förskola, men när de gjorde det var vi jättenöjda! Det var en kommunal förskola utan någon särskild profil, utan de gjorde lagam mycket av allt, tyckte jag - uteaktiviteter, skogsutflykter, Röris, drama m. dramapedagog, olika teman, 5-årsgrupp, bra samarbete mellan avdelningarna, osv.

Svar på tråden Fantastisk förskola! Någon annan som är nöjd?