Vad brukar ni äta tillsammans med bakad potatis?
Ja, som rubriken lyder.
Har ni nåt recept, skriv gärna det också.
Ja, som rubriken lyder.
Har ni nåt recept, skriv gärna det också.
Jag brukar göra en god räksallad:
Créme fraiche
Majonnäs
räkor
dill
gräslök
ishavsrom
Vill man kan man röra ner hackade hårdkokta ägg och lite krabbkött (sån från burk: salladskrabba).
Mums!
Jag gillar inte röror, majonnäs eller youghurtbasserade saker, vill ha det lite torrare.
Brykar göra ett kryddsmör.
Smör/margarin
Paprikapulver
grovmalen svartpeppar
salt
vitpeppar
Dragon (väldigt god krydda till alla potatisrätter)
Ibland lite pressad citron
Det som blir över brukar jag frysa in i lagom stora klickar om jag inte räknar med att jag kommer ha smöret inom kort. Passar även till lövbiff, grillad fläsk eller kycklingfilé. Om man har citron i såbör det inte stå i kylskåpet mer än någon dag för smöret härsknar fortare. Det ska vara ganska mycket kryddor så det sätter bra med smak.
Jag brukar ha det här smöret som bas och sen gör jag några andra kombinationer som:
Skivad grillad kycklingfilé, majskorn, stekt bacon i bitar, och stekt lök.
En stekt korvpytt med tex Bamsekorv skivad i slantar, Medwürst, köpt på bit, Onsala, Lönneberga eller annan god, skivar och sen delar i 1/4-delar, och lök.
Stekt påläggsskinka skivad i strimlor tillsammans med lök. (Går även att göra utan att steka)
Jag älskar lök så jag brukar ha det i nästan allt.
Little Ms Chatterbox skrev 2009-10-02 08:04:37 följande:
Romröra;
Creme fraiche
Finhackad rödlök
Röd rom
Fruktansvärt enkelt, och så gott!!
Guacamole brukar jag göra och äta till, jätte gott.
Brukar göra en röra på gräddfil, strimlad purjolök, strimlad skinka och majs. och så salt, peppar och nån salladskrydda. Supergott!!
Gräddfil, rödlök, salt, peppar, vitlök Inte jag som gör röran men fy va gott det är till bakad potatis
Man skulle nog kunna ha tacokryddad färs och vitlökssås/guacamole och grönsaker till. Vi har inte haft det men det funkar nog.
Creme fraiche
hackad rökt skinka
finskivad purjolök
salt och svart peppar
blanda
mums =)
Strimlad/hackad skinka, salt och en massa smööör!
Vad härligt med massa olika tips. Blir ju hungrig bara av att läsa här. :)
kyckling blandat med färdig mangoraja