• BabyJia

Ha till potatisbullar?

Vad brukar ni ha till potatisbullar förutom sylt?

Jag tänkte laga rödbetsbiffar idag å undrar på om vi ska ta potatisbullar till, själv håller jag på att gå ner i vikt så för min del räcker de å ha grönsaker till el så men sambon å sonen vill ha nåt annat oxå. Kan de funka me såna biffar å potatisbullar ihop tro?

• Svar på tråden Ha till potatisbullar?
  • Girlinthecity

Bacon är ju rätt vanligt annars. Rödbetsbiffar och potatisbullar tycker jag känns lite samsamma. Och om inte potatisbullarna är hemgjorda så är dom INTE om du vill gå ner i vikt! Lycka till =)

• After Forever

Jag tycker det låter gott ihop iallafall. brukar också ha något liknande, eller stekt fläsk. Inte så nyttigt dock

• Girlinthecity

Sorry.... Nu svarade jag på vad man skulle ha till potatisbullar... Inte rödbetsbiffarna som jag förstod efter att jag sänr iväg svaret. Bulgur?

• BabyJia

Jag e me i viktklubben, så jag har en kalorinivå att gå efter å fyller i allt jag äter under dagen. Så att äta två potatisbullar till e ingen fara, för dem biffarna jag gör e snåla på kalorier=) Men ja, de va bara en tanke. Vet inte va som kan va gott till rödbetsbiffar för sambon å sonen{#lang_emotions_undecided}

• BabyJia
    Girlinthecity skrev 2009-10-02 09:28:21 följande:
    Sorry.... Nu svarade jag på vad man skulle ha till potatisbullar... Inte rödbetsbiffarna som jag förstod efter att jag sänr iväg svaret. Bulgur?
    Bulgur, couscous å sånt går fetbort när dem två ska äta...men jag kanske kan koka vanligt ris till dem? Förra veckan gjorde jag såna biffar, men då åt jag de själv bara å hade sparris å keso till{#lang_emotions_smile} Å de va faktiskt gottit.
  • BabyJia

Äsch...de blir potatisbullar till, sambon tyckte de lät godare än ris å sen lagar vi sällan potatisbullar, så de få bli de.

• lalasmama

jag brukar ha stekt bacon & mammas lingonsylt till hemgjorda potatisbullar, mums!

• srka

Lök, strimlad bacon och champinjoner stekt tillsammans är gott till och lingonsylt förstås.

• TeAmo

Jag tänkte precis starta en tråd, för jag tänkte börja äta lite potatisbullar men vet inte vad jag ska ha till förutom lingonsylt. Jag gillar varken bacon eller något sånt :(

• BabyJia
    Sommarsjäl skrev 2009-10-02 12:38:50 följande:
    Keso! Namnam!
    Jepp, keso går till allt. Äter de dagligen.

Nu e de bestämt att de blir potatisbullar, rödbetsbiffar å keso till.
  • TeAmo

Tyvärr så är jag laktos/mjölkallergiker så kan inte äta keso.. Kan man köra på mjölkfri gräddfil/creme fraiche? Eller kan man ersätta keso med något annat?

• Nina1982
    TeAmo skrev 2009-10-02 21:50:41 följande:
    Tyvärr så är jag laktos/mjölkallergiker så kan inte äta keso.. Kan man köra på mjölkfri gräddfil/creme fraiche? Eller kan man ersätta keso med något annat?
    Arla har ju kommit med en laktosfri keso men är det proteinet du inte tål så är det ju värre =)
Svar på tråden Ha till potatisbullar?