• levandecharader

Frödinge kladdkaka

Är det någon som har recept på kladdkaka som liknar den frysta från Frödinge?
    Kladdig men ändå lite seg...

• Svar på tråden Frödinge kladdkaka
  • anniepannie84

Jag tycker att receptet som arla.se har är ganska likt.. Men jag brukar ta -5min i ugnen då blir den sådär Kladdig Men endå lite seg..:)

• levandecharader
    anniepannie84 skrev 2009-10-02 14:12:13 följande:
    Jag tycker att receptet som arla.se har är ganska likt.. Men jag brukar ta -5min i ugnen då blir den sådär Kladdig Men endå lite seg..:)
    Tack då ska jag testa den framöver
  • Jesster
    anniepannie84 skrev 2009-10-02 14:12:13 följande:
    Vilket av dom menar du? Detta? http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=18188 Arla har några st recept

Jag har aldrig lyckats med kladdkaka av någon anledning och letar också efter ett recept. Brukar köpa Ekströms kladdkaka
    Den som söker han finner - www.google.se
  • levandecharader
    Bellbox skrev 2009-10-02 18:50:39 följande:
    Jag älskar Leilas kladdiga kladdkaka; görs delvis med matolja, tror det kan vara del av hemligheten -obs smeten kan kännas lite "kompakt" när man häller den i formen men jag fick den då kladdig i slutresultatet recept.nu/1.152888/leila_lindholm/kaka/agg_me...
    Tack för tipset.
    Jag får ta mig en bakdag snart för att jämföra recept
  • anniepannie84

ja de var ju lummigt svar om de fanns flera..
    det var precis det receptet jag menade som man rör ihop i kastrullen.. och så 15 min i ugnen så ist för 20.. sen ska den ju få stå och vila lite och stelan eller då blir lite seg i kanterna innan man börjar äta.. svårt men man får ge sig till tåls..

Jesster skrev 2009-10-03 07:02:04 följande:
    Vilket av dom menar du? Detta? www.arla.se/Default____17653.aspx... Arla har några st recept Jag har aldrig lyckats med kladdkaka av någon anledning och letar också efter ett recept. Brukar köpa Ekströms kladdkaka
Svar på tråden Frödinge kladdkaka