• Lumina

Var hittar jag mobilstativ till spjälsäng?

Verkar vara svårt att hitta stativ till lekmobilen som jag tänkt ska hänga över spjälsängen. Var hittar man sådana på nätet?
    Kanske är "mobilstativ" fel ord att söka på?

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Var hittar jag mobilstativ till spjälsäng?
  • Iafiabandit

Vi såg såna på babyproffsen ute vid marieberg i örebro föra veckan! Kommer tyvärr inte ihåg vad de kostade

• Lumina
    Iafiabandit skrev 2009-10-02 18:17:08 följande:
    Vi såg såna på babyproffsen ute vid marieberg i örebro föra veckan! Kommer tyvärr inte ihåg vad de kostade
    Tack för tipset!
    Hade hoppats att det även skulle finnas på nätet, men det gör det kanske inte...
  • AndyP

Ska du ha med mobil eller utan?
    Jag letar själv efter en som inte är i plast. Gillar inte alla plastiga barnsaker i FischerPrice stuk.
    Någon som sett ett i trä eller metall?

• Lumina
    AndyP skrev 2009-10-06 14:49:55 följande:
    Ska du ha med mobil eller utan? Jag letar själv efter en som inte är i plast. Gillar inte alla plastiga barnsaker i FischerPrice stuk. Någon som sett ett i trä eller metall?
    Jag har redan en mobil, så det är bara själva stativet som jag är i behov av. Jag är inte heller så förtjust i plast, hade tänkt mig något åt metallhållet tror jag.

Ingen som vet?
  • frökenlola73

Jag har beställt en från affären Liten Karin i Göteborg. Den är i trä och skruvas fast på spjälsängen.

• AndyP

Låter ju perfekt!
    Kollade deras hemsida, men verkar inte finnas med på någon bild. Har dom webshop?

• Lumina
    frökenlola73 skrev 2009-10-09 17:31:01 följande:
    Jag har beställt en från affären Liten Karin i Göteborg. Den är i trä och skruvas fast på spjälsängen.
    Hur mycket kostar det där?
    Det är ju en dyr affär i vanliga fall, fast de har ju väldigt fina grejer
  • frökenlola73

Tänkte inte på att fråga efter priset. Vad kan en träpinne kosta? Kan återkomma när de ringer från affären och meddelar att de fått in den.

• Lumina
    frökenlola73 skrev 2009-10-10 21:19:13 följande:
    Tänkte inte på att fråga efter priset. Vad kan en träpinne kosta? Kan återkomma när de ringer från affären och meddelar att de fått in den.
    *Träpinne* Hihihihi!! Jo, det låter kanske som att det inte borde vara så dyrt, men med tanke på vad det är för typ av affär i övrigt så...
  • Lumina

Nu har jag hittat ett!
    Fanns på Barnens Hus för dryga hundralappen. En aning plastigt iofs, men den funkar.

Tack för alla tips!

• AndyP

Kan du lägga ut en bild? Har Barnens Hus här också, så kanske kan hitta ett.

• Lumina
    AndyP skrev 2009-10-11 13:42:49 följande:
    Kan du lägga ut en bild? Har Barnens Hus här också, så kanske kan hitta ett.
    Har ingen bild på den, men kan försöka beskriva den
    Mobilarm, hette det visst, och inte mobilstativ som jag trodde
    Designad som en båge i vit plast med en liten krok som man kan hänga en valfri mobil i. Den är CE-testad (eller vad det kallas när de är säkerhetstestade?).
    Kostade 149:-
  • AndyP

Okey. Tack!
    Blir cykeltur till BarnensHus imorgon för att inhandla en då.

• Sockiplast

Jag köpte en mobilarm på Babyproffsen för 149 kr. Tror det är den som beskrevs över här, vit i plast. Fast nu visade det sig att mobilen jag har är för lång, eller armen för kort om man så vill, bebis kommer få den för nära fejjan... Inte så bra, är tillbaka på ruta ett, vill helst inte borra i taket liksom. Tänkte bara påpeka detta så du inte gör samma miss som mig. Lycka till!

Svar på tråden Var hittar jag mobilstativ till spjälsäng?