Fjällen och inte bara åka skidor?
Är sugen på att åka till fjällen till vintern men inte bara åka skidor eftersom vi har 2 barn som inte komer vilja/kunna åka.
Jag skulle vilja ha tips på vart man kan åka och vad det finns att göra mer där.
Är sugen på att åka till fjällen till vintern men inte bara åka skidor eftersom vi har 2 barn som inte komer vilja/kunna åka.
Jag skulle vilja ha tips på vart man kan åka och vad det finns att göra mer där.
Hur gamla är barnen? Mina barn började åka skidor när dom var precis fyllda två år..... Med sele i barnbacken och i liften med mig eller min man. Dom älskade det!
Det finns ju ställen att hyra skoter på med och sticka iväg själva. eller oxå följer ni med på en tur. Ett annat alternativ är att ni vuxna åker längsskidor och har med en pulka som barnen åker i bakom er och åter lite lunch uppe på fjället.
det finns ju bad runtom dom flesta tsällen. Men om jag var du skulle jag fundera på vart jag ville åka och sen kolla upp vad dom har för aktiviteter. Dom har ju redan tänkt på det där med aktiviteter.. :)
Men....om man åker till de vanligaste skidorterna i sverige finns det pulkabackar där? Står ingenting om det på deras hemsidor.
nej det tror jag inte. Men det är kanske inte omöjligt att få åka pulka i barnbacken..
På många ställen i fjällen har dom små barnbackar med ett "åkband" där man kan åka upp i en liten liten barnbacke. Detta band är jätteskoj att bara stå på, även utan skidor, och sen åka pulka ner. Min dotter åkte på detta band när hon var ett år och tyckte det var jätteskoj att bara stå!!
I Tandådalen, Sälen, finns i alla fall en jättebra pulkabacke, även om det inte står nått om det på någon hemsida.
Vart har ni tänkt att åka?
Jag tror att alla lite större anläggningar har pulkabackar och "kringaktiviteter" som passar barnfamiljer, sen är det nog en smaksak vilket ställe man gillar.
Vi har varit i Sälen flera år och tycker det är okej men de senaste två åren har vi varit i Idre Fjäll och dit kommer vi åka även i vinter! Där finns det massor med skoj för barnen och allt är nära och praktiskt. Rekomenderar det varmt.