• Anonym

Ang synliga blodådror på brösten

Hej!

Synliga blodådror kan ju vara ett tecken på graviditet, det vet jag. Jag undrar dock nu om det är någon som vet om blodådrorna på brösten framträder tydligare även vid pms? Eller bara vid graviditet?

Jag har fått tydliga blodådror (som inte brukar finnas där annars) på brösten och har ca 5 dagar till BIM. Testade negativt imorse, men hoppet lever än eftersom jag var väldigt tidig med att testa...

Någon som vet något ang blodådror på brösten och pms/graviditet?

• Svar på tråden Ang synliga blodådror på brösten
  • Anonym

Någon måste väl veta något om detta...!??! =)

• Anonym

*puffar*

Verkligen ingen som vet? Snälla, blir glad för alla vetenskapsgrundade och icke-vetenslapsgrundade kommentarer gällande detta...! =)

• hopp i livet

Själv har jag inte varit med om att ådrorna blir mer synliga innan mens, utan de har blivit tydligare när jag har varit gravid.
    Inget vetenskapligt i det, men det är min erfarenhet.
    Vill du bli gravid, så håller jag tummarna för det!

• Anonym

Jag brukar få tydligare innan mens. Som gravid kom det låååångt senare än innan BIM.

• Anonym

Okej, någon mer med erfarenheter kring detta?

• Anonym

jag fick tydliga ådror på brösten innan jag +.ade samt mörkare bröstvårtor.

• Anonym

Okej, NÄR plussade du? Jag testade idag, bim-4 ca men fick negativt då =( Men ger inte upp hoppet riktigt än! =)

Fick du mörkare vårtgårdar INNAN bim alltså? Är det vanligt? *nyfiken*

• Butikslager

Det som fick mig att testa var att blodådrorna syntes på bröstvårtorna också. Då fick jag plus. Var nog på BIM -2 eller -3.

• Elisabeth83

Jag fick först synligare blodådror och mörkare bröstvårtor några veckor efter plusset när brösten började växa. Det är säkert olika för alla. Hoppas du får ditt plus :)

• Anonym
    Anonym skrev 2009-10-04 19:09:01 följande:
    Okej, NÄR plussade du? Jag testade idag, bim-4 ca men fick negativt då =( Men ger inte upp hoppet riktigt än! =)Fick du mörkare vårtgårdar INNAN bim alltså? Är det vanligt? *nyfiken*
    Fick det några dagar innan bim och +.ade på bim-dagen!
  • Anonym

Tack Elisabeth83. det hoppas jag med! =) Har som små hugg i livmodern också, höger sida varannan dag och vänster sida varannan dag. Skumt. Hoppas på graviditet, men kan också vara tecken på att mensen är på väg. Detta är vårt fjärde försök och jag hoppas så att det har tagit sig denna gång!!!

• Anonym

på mig har blodådrorna synt ganska tydligt även utan att jag varit gravid.
    Och tycker att det började bli skillnad först i v6-7, då även bröstvårtorna.
    de blev aningens mörkare, sved och ömmade.

hade som mensvärk veckan efter BIM, men vissa får ju som mensvärk då de skulle fått sin mens, men att den inte kommer.
    allt är olika från person till person.
    Har försökt ett tag innan vi lyckades få +, och under sista halvåret har det varit olika inför varje BIM, så det har inte gått att tyda alls.

lycka till.

• Anonym

Du "Anonym" som skrev senast.. Det ger mig hopp att du blev gravid efter att ha försökt länge.. Hur många månader/försök tog det för er? Vi är inne på fjärde försöket och ju längre tiden får desto mer orolig blir jag att det ska bli svårt för oss att få barn.. Men jag vet att det är normalt att det tar uppe emot 8 månader.. Men du vet säkert hur man är... =)

• Anonym
    Anonym skrev 2009-10-04 21:55:15 följande:
    Du "Anonym" som skrev senast.. Det ger mig hopp att du blev gravid efter att ha försökt länge.. Hur många månader/försök tog det för er? Vi är inne på fjärde försöket och ju längre tiden får desto mer orolig blir jag att det ska bli svårt för oss att få barn.. Men jag vet att det är normalt att det tar uppe emot 8 månader.. Men du vet säkert hur man är... =)
    Jo jag vet precis hur du känner. de säger att 7 månader är jätte vanligt och allt under 1 år är fullt "normalt".
    jag hade vart utan piller i 1 år och 8 månader..
    och ev ett par mf under tiden.. dock mkt tidiga. v4 och 7

Du ska se att det inte är någon fara. men om det blir problem, mensen rubbas, tar över 1 år, ta kontakt med KK, så kan de utreda..

Men det som jag måste säga mest, känns som en riktig klyscha, men det är: att försöka att inte tänka på det så mkt.
    har haft resor att planera och genomföra de ggr jag blivit gravid.
    och de som har hjälp från sjukhuset brukar få tipset att ta en resa, av just den anledningen...

ett par vänner hade försökt i över 5 år, sen slutade hon röka.
    nu sitter hon där med sin lille..
  • Dibbler

Lånar tråden lite. Har också tydliga blodåder på bröstet och även vid bröstet. Fick en mellan blödning igår vilket är väldigt ovanligt för min del. Brukar inte ha det så vart förvånad. Förra gången jag hade det så hade jag ätit akut piller nån vecka innan. Men det här är mer åt rosa hållet och är inne på dg två nu. Ska få min mens nästa vecka och har inte mått hundra sen måndag. Trött och huvudvärk men även höjd kroppstemperatur så det känns som feber ibland men känner mig inte sjuk alls. Har även haft ont i magen men inte som när jag ska få mens utan lite mer annorlunda. Hade samlag med killen den innan ägglossning och kom på ett par dagar senare att de va oskyddat. Så man funderar lite på om det är ett litet liv där inne eller inte.

Svar på tråden Ang synliga blodådror på brösten