• Astorias

Läkemedelsupplysning på helger?

Vilket nummer i Sverige kan man ringa om man har frågor om läkemedel en vardag efter kl. 17, en helg. På Läkemedelsupplysningen sa de i röstsvaret 112, men så akut är det inte. Hade bara en fundering.

• Svar på tråden Läkemedelsupplysning på helger?
  • Astorias

Det var mer en fråga om hur det passade ihop med ett annat läkemedel så det svaret får jag inte riktigt där.

• Anonym (13)

Om du verkligen inte hittar vart du ska vända dig så kanske du kan fråga sjukvårdsupplysningen vart du ska vända dig (de får ju inte råda om läkemedel).

• Headrush
    Astorias skrev 2009-10-02 17:47:01 följande:
    Det var mer en fråga om hur det passade ihop med ett annat läkemedel så det svaret får jag inte riktigt där.
    Nä, då var det lite svårare Kan man inte ringa 1177 tror du? Eller det kanske man inte ska med den typen av frågor? *Funderar lite* Ni har ingen jourcentral? Isf kanske du kan ring dit och rådfråga med en sjuksöterska?
  • Anonym
    Astorias skrev 2009-10-02 17:47:01 följande:
    Det kan man iof få om man vet hur man ska leta. Men det gör man ju inte som privatperson. Interaktioner är annars ordet.
  • Astorias
    Anonym skrev 2009-10-02 17:50:12 följande:
    0771450450
    Jag tror inte Apoteket längre har hand om läkemedelsupplysning
  • DreamBitch
    Astorias skrev 2009-10-02 17:59:50 följande:
    Jag tror inte Apoteket längre har hand om läkemedelsupplysning
    Vilka läkemedel handlar det om?
Svar på tråden Läkemedelsupplysning på helger?