• Liam o Engla

Blanka parkas från mamalicious

Jag e på jakt efter en gravidvinterjacka. inte lätt! Hittade en som heter Mama Licious Blanka gravidjacka från lillamirakel.se. Är det någon som har en sån jacka? Är den snygg irl? Nån som vet vart i stockholm man kan hitta mama licious kläder? Jag har kollat på massa olika vero moda butiker utan att hitta något.

• Svar på tråden Blanka parkas från mamalicious
  • Joja

Jag köpte den jackan på 4mom.se och är jätte nöjd. Den är mycket snygg på tycker jag och har massa plats för magen. Finns snören att dra åt så att man får den finare formad efter figuren...
    Räknar med att kunna ha den hela graviditeten utan problem och även få plats med en tjockare tröja under.
    Vet dessvärre inte vart i sthlm man får tag i den...
    Lycka till!

• miracle maker

Hej,

har också funderat på en Blanka. Har BF kring nyår, är den tillräckligt stor för en höggravid mage +en extra tröja? Skulle egentligen vilja ha en dunjacka men det verkar vara hopplöst att hitta...
    Fungerar den även efter förlossningen, utan magen?

• Liam o Engla

hej igen! idag va jag på veromoda inne i stan och där hade dom mamalicouskläder . Enbart en ensam svart blanka paskas i stl.S hängde kvar och den slog jag till på . Den är rymlig så jag räknar helt och hållet med att ha den enda fram i slutet av januari då jag ska föda.!

• sesssan

Är den stor eller liten i storleken? Har också kollat på en sådan.Me kan inte bestämma vilken storlek jag ska beställa.

• minnah

Jag var och provade en sådan (i Göteborg) i veckan, men hon i butiken avrådde från den då jag ska ha i januari. Jag kommer definitivt växa ur den, då den faktiskt inte var så rymlig. Dessutom var den inte så tjock, kändes inte alls som en varm och skön vinterjacka... Tyvärr! Så himla svårt med jacka. Antingen får min man köpa en som jag kan ha, eller så kommer jag köpa en billigare dunjacka på Stadium eller liknande.

• True Romance

Jag har besökt Lulla mirakel i Umeå och köpt en sådan jacka! Har inte hunnit använda den än, men den sitter bra och verkar skön. Kanske inte så varm som jag velat, men jag har letat efter jacka med ljus och lykta så nu är jag nöjd att jag hittat en. Den finns också på 4mom.se

• sesssan

Tycker ni också at den är stor i storleken eller liten??

• jeyno

Jag tycker att jackan är kanon bra, köpte min från 4mom- den är ju ganska rak i modellen men eftersom man kan dra åt den vid magen så blir den kanon fin även i början av graviditeten!! Jag älskar att den inte är fööör varm- vintrarna blir ju inte så kalla längre!! Jag är medium i vanliga fall och tycker att M satt perfekt!!

Köp och prova!!
    Kram o hej!!

• Liam o Engla

För mig som bor i stockholm där vintrarna inte är så kalla så blir nog jackan kanon! ska nog börja använda min snart, det e kallt på mornarna nu *brr*

• jippy

Jag köpte också min på 4mom.se Den är rymlig men inte överdrivet. Jag var tvungen att ta en L för att få plats med magen, men då är den istället lite lång och stor i ärmarna. Den börjar bli lite tajt kring magen nu, och jag har 5 veckor kvar till BF..... Svårt det där med gravid-jacka!

• sesssan

Beställde från www.lilllmirakel.se fick rabatt då jag var fan av dom på fb Så med frakt och allt fick det på mkt under vad den kostade egentligen. Fick jackan efter 2 dagar så idag hade jag på mig den

• MrsNielsen

Kan absolut rekommendera lillamiraklet.Köpte min jacka där,fick jackan dagen efter!

Svar på tråden Blanka parkas från mamalicious