• rosendal

Hur mycket väger en genomsnittlig 4-åring?

Som rubriken lyder.

• Svar på tråden Hur mycket väger en genomsnittlig 4-åring?
  • StarkMamma

Min dotter är en mini och vägde 14,6 när hon var på 4 års kontrollen.

• Mamman till två

Jag har också en smalis - 14,3 på 4-årskontrollen.

Skulle vilja gissa på att "normal-normal" ligger på runt 17 kg?

• rosendal

Nån som inte har en smalis =)?
    Vi håller på och kollar på bilbarnstol och undrar om det gör så stor skillnad med en för 25 kg istället för 18 kg. Båda ska ju användas tills barnet är 4 år.

• rosendal
    rosendal skrev 2009-10-02 18:36:06 följande:
    Nån som inte har en smalis =)? Vi håller på och kollar på bilbarnstol och undrar om det gör så stor skillnad med en för 25 kg istället för 18 kg. Båda ska ju användas tills barnet är 4 år.
    Om nån fattar vad jag menar!?
  • Mama Africa

Min tjej är 4,5 och väger ca 16 tror jag.

• Lalalong

Tittar på BVC kurvan och där ligger mittenkurvan på 17 kg för en 4 årig flicka och 17,5 för en 4 årig pojke.

Jag hade tagit en stol som räcker till 25 kg. Man vet aldrig om man får ett barn som sticker i väg på kurvorna. Dessutom är rekomendationerna att barnen sitter bakåt till de är _minst_ 4 år, men ju längre desto säkrare. Så tar man en stol som är till 25 kg finns det ju större chanser att det kan sitta längre än till 4 år

• DeZire

Min pojk är 4 och väger 19kg så jag hade satsat på en stol som räcker till 25kg, man vet ju aldrig om barnen drar iväg.
    Nu är min son visserligen lång och därför han ligger lite över på kurvan.

• rosendal
    Lalalong skrev 2009-10-02 18:41:40 följande:
    Tittar på BVC kurvan och där ligger mittenkurvan på 17 kg för en 4 årig flicka och 17,5 för en 4 årig pojke. Jag hade tagit en stol som räcker till 25 kg. Man vet aldrig om man får ett barn som sticker i väg på kurvorna. Dessutom är rekomendationerna att barnen sitter bakåt till de är _minst_ 4 år, men ju längre desto säkrare. Så tar man en stol som är till 25 kg finns det ju större chanser att det kan sitta längre än till 4 år
    Jag trodde nog att man skulle byta när dom blev 4 år oavsett om dom vägde 25 kg eller inte!?
    DeZire skrev 2009-10-02 18:45:01 följande:
    Min pojk är 4 och väger 19kg så jag hade satsat på en stol som räcker till 25kg, man vet ju aldrig om barnen drar iväg. Nu är min son visserligen lång och därför han ligger lite över på kurvan.
    Nej det vet man ju aldrig. Jag har en smalis som ligger under normalkurvan just nu (hon är 1 år) men det kan ju ändra sig!
Svar på tråden Hur mycket väger en genomsnittlig 4-åring?